Sådan monterer du sænkningsfjedre

Der er ingen (næsten) ingen undskyldning for at køre i en høj bil – så her får du en guide ud i monteringen af sænkningsfjedre 

35 millimeter lyder måske ikke af meget. Men på en bil kan det gøre en verden til forskel. Det bedste er dog, at modificeringen ikke behøver tømme din bankkonto.

Så her får du en guide til et fedt look på budget – god læselyst!

Reservedele
Vogtland sænkningssættet har vi fra billig-gevindundervogn.dk. Det er top-kvalitet og koster 1.537 kr.


Hvorfor skifte til sænkningsfjedre?
Det kan siges meget kort – fordi originale biler og i særdelseshed høje biler er en tand for triste at se på!

Tidsforbrug
Det varierer enormt meget fra bil til bil – vi brugte ca. en time på vores montering.

Hvad med dækslid og hjulvinkler?
Når undervognen sænkes, gør det noget ved bilens oprindelige hjulvinkler, som i mange tilfælde resulterer i forøget og unormalt dækslid. Bilen kan også blive ustabil og have nedsat retningsstabilitet.

Alt dette kommer ofte til syne gennem dækkenes slid og viser dig, at du skal have gjort noget ved det hurtigst muligt. Løsningen er ofte ‘bare‘ en 4-hjulsudmåling eller sporing, som det også kaldes, men opdager du det ved dækslid, er du også nødt til at udskifte dækkene.

Derfor anbefaler vi som hovedregel, at du altid får sporet bilen med det samme efter montering af sænkningssæt eller komplet undervogn. På grafikken til højre har vi samlet de mange begreber, så du kan forklare problemet til din mekaniker, hvis noget skulle opstå!

MONTERINGEN TRIN FOR TRIN – FORAN

Bilens hjul afmonteres. Det behøver vi vist ikke at uddybe nærmere. Nu er de forreste fjederben kommet til syne, og det er dem, vi skal have fingrene i.

Vil du læse videre? Få fuld adgang på 1 minut

Du har forsøgt at klikke ind på en artikel, der kun er tilgængelig for medlemmer.
Bliv medlem nu og få adgang med det samme - klik her!
Bliv medlem nu!  

Allerede medlem? Log ind herunder:


Reklame: