Annonce:

Sådan monterer du luftundervogn

Montering af slanger og kabler

1) Beklædningerne i venstre side af bilen bliver fjernet, så vi kan komme til at trække ledninger og luftslanger.
2) slanger og ledninger trækkes langs med inderpanelet. Der skal tre luftslanger og fem ledninger igennem, så det kræver lidt.
3) Vi opmærker alle luftslanger, da du umuligt vil kunne kende forskel på dem, når de først er trukket igennem bilen

4) en luftslange skal ud til T-stykket i fronten, som deler luften til begge forhjul. Vi adskiller torpedoen for at finde vej.
5) Ved siden af det store ledningsbundt til motoren, borer vi et hul til slangen, som vi derefter fuger til, så det er vandtæt igen.
6) En slange til forhjulene og to slanger til trykuret, som kan vise tryk i begge kredse. De er nu trukket op foran til deres plads.
7) Alle ventiler er lavet med lynkoblinger, som du bare presser pvc-slangen ind i, og så låser den sig selv. Det er ret smart.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:
8) Til baghjulene medfølger fittings, som kan boltes fast i karosseriplade. Her i reservehjulsbrønden ud mod baghjulene.

9) Klip slangen til med slangeklipperen og stik den ind i lynkoblingen på den nu monterede pladefitting.

10) Trykuret får her gevindtætner på tilslutningerne og en slange fra hver aksel bliver skruet på, så trykket kan ses.
11) Strømmen til uret er såre simpel. Det skal have en stelforbindelse og en tændingsplus eller en plus fra lyskontakten.
12) Midterkonsollen tages ud for at finde plads til kontakterne til styring af sænkning og hævning af undervognen.
13) Vi har fundet plads til kontakterne i askebægeret, hvor de er let tilgængelige, men samtidig også kan skjules.

14) Kontakterne fastgøres i en lille plade, som vi har tilpasset ned i askebægeret. Ledninger til ventilerne er loddet på.
15) Så enkelt og elegant kan det gøres på meget kort tid. Knapperne er nu klar til at blive tilsluttet i bilen.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:
16) Vi laver kontakterne med multistik, så de altid kan afmonteres nemt. Multistik koster næsten det samme som ingenting.
17) Strømmen til kompressoren er en anden snak. Vi er heldige, at bilen har anlæg og derved en kraftig plus fra batteriet.
18) Ledningerne til styring af undervognen. Kontakterne er stelstyrede, og kan trække magnetventilerne til undervognen.
19) tilslutningen på ventilerne skal ske, så du hæver og sænker på den rigtige knap. Prøv dig frem, det er lettest.
20) Vi tjekker hele tiden diagrammet under monteringen. For at opretholde TÜV-godkendelsen, skal alt monteres sådan.

21) Pluskablet til kompressoren er et 25-kvadrats med 100A sikring, som kommer fra batteriet. Også stelforbindelsen er lavet.
22) Nu skal slangen fra udgangen af tanken monteres og trækkes ud til ventilerne. Vi er tæt på en test nu.
23) Når alt er tilkoblet efter manualen, er det tid til en test. Hvis undervognen reagerer på tryk på knapperne, er vi næsten klar.
FÆRDIG! Lav en masse test og tjek konstant for utætheder. Nu er vi klar til at spille smartE med vores nye godkendte undervogn.

Annonce:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned. Vil du i kontakt med os? Skriv til boosted@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Hader vi dem?

Annonce:

Læs også

Annonce:

Billig bilforsikring?

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Gratis artikler

Flere populære artikler