Annonce:

Så meget koster det at få tunet bil hos G-Power

BMW M8-ejere bør spørge G-Power til råds, hvis de synes, at deres V8-flagskib ikke flytter sig hurtigt nok.

Og ja, de typer, der bare ikke kan få en BMW M8 Grand Coupe hurtig nok, findes. For lige at sætte det lidt i perspektiv er det altså en bil, der triller ud fra fabrikken i Dingolfing med hele 625 hestekræfter og 750 newtonmeter.

Men som det ofte er, vil mere selvfølgelig have mere. Og mere skal de M8-ejere, der besøger G-Power – få. Men lad os lægge ‘stille’ ud.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

I tunernes Stage 1-program skrues der moderat op for den 4,4-liters twinturbo V8’er. Og moderat er en underdrivelse. For allerede her er der 710 hestekræfter og 850 newtonmeter at gøre godt med.

Det vokser til 770 hestekræfter og 930 newtonmeter, hvis budgettet er til en Stage 2-optimering. Men helt amok går det selvsagt først i tredje og sidste trin.

Et monster – et rasende dyrt monster.
Stage 3 betyder 820 hestekræfter og et monstermoment på 1.000 Nm. Men det koster. En del. Det er i hvert fald ikke småbeløb, vi i G-Powers online-konfigurator kan lege med.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

LÆS OGSÅ: 10 af de mest syrede stationcars i historien

Performance software (avanceret motorstyring, red.) er det første, du skal bruge. Skal det give 820 hestekræfter, løber det op i en faktura på 6.000 euro. De større turboer kan du heller ikke undvære. 5.360 euro – tak. Så når vi til udstødningssystemet. Med det får du både downpipes og fire afgangsrør i kulfiber. Pris? yderligere 6.000 euro.

Alt det ‘andet’
At fjerne hastighedsbegrænsningen fra BMW er noget af billigste, du kan bede G-Power om at gøre. Det tager de tyske tunere ‘kun’ 495 euro for.

Samlet pris: 132.000 gode danske kroner. Og det er før ekstraudstyr som optimeret udstødningssoftware til 245 euro.

Læs mere efter annoncerne:

PRØV NU: TJEK DIN BILFORSIKRING!

Indtast din nummerplade og se billige priser på bilforsikringer med det samme!


Læs mere herunder:

Skal vi tage det kosmetiske, så koster en kølerhjelm i kulfiber 6.000 euro, mens hækvingen løber op i 3.332 euro. Men så er den også i kulfiber. Motordækslet skifter tunerne også gerne ud – altså hvis du afleverer 1.785 euro.

Fælgene i 21″ skal laves på bestilling, så her må du spørge G-Power om prisen. Fik vi sagt, at den ‘almindelige’ M8 koster over 3 millioner kr.? Altså hvis den skal stå med dansk afgift.


Annonce:

Annonce:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler