Nürburgring: Så dyrt er det at køre galt i ‘det grønne helvede’


Det kan koste mere – meget mere – end ridser i stoltheden og lakken at komme galt afsted på Tysklands mest berømte racerbane, Nürburgring.

Det er måske verdens mest berømte asfaltstrækning. På de i alt 20,8 kilometers racebane kan du køre lige så stærkt, du vil eller tør. Eller lige så hurtigt din bil overhovedet kan.

Men det er naturligvis ikke en gratis fornøjelse. For det første koster det overhovedet at blive lukket ind i ‘ det grønne helvede’, som banen kaldes.


LÆS OGSÅ: Første teaser for Fast 9 er ude

For det andet – og hvad mange måske ikke ved – så kan det koste kassen at miste kontrollen med bilen på den legendariske racerbane.

Banen er nemlig lige så berømt for hastighedsrekorder og spektakulære racerløb, som den er for at kræve ofre. Både biler og mennesker er gået til her i løbet af ‘Nordsløjfens’ næsten 100-årige historie.

Koenigsegg
Et uheld har altid en startpris på minimum 150 euro

SÅ DYRT ER ET UHLED
Lad os starte i det små. Ramler du ind i noget autoværn, så det må repareres, koster det 5 Euro – eller 37 danske kroner – pr. meter.

Det bliver dog hurtigt dyrere. For med i de 5 Euro pr. baldret meter autoværn følger automatisk et basisgebyr på 150 Euro for den lastbil inklusiv arbejdsstyrke, der skal ud for at besigtige skaderne. Regningen lander hos dig!

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre



Næste side
Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over seks år. Email: bj@boosted.dk