S-APEX: Tesla med widebody-kit i kulfiber og keramiske bremser

Unplugged Performance har læsset en Model S med kulfiber, og lover den er hurtigere end normalt fra 0-100 km/t

Der kan siges meget om en Tesla Model S – men nogen fjerlet skønhed har Elon Musk og co. aldrig gjort den til. Det har Unplugged Performance i stedet forsøgt.

I forsøget har de brugt læssevis af kulfiber på bodykittet i 19 stykker, som gør den amerikanske ellert hele 80 millimeter bredere, så der kan presses 21″ hjul – selvfølgelig også i kulfiber – ind under, uden at dækkene stikker ulovligt meget ud over skærmene.

LÆS OGSÅ: Dengang en Tesla Model S fløj ind i en Mercedes-forretning

Vægten er barberet yderligere ni kilo ned, fordi Unplugged har smidt Teslas oprindelige bremseskiver af stål i bunken med brugte dele og erstattet dem med kulfiber-keramiske skiver hele vejen rundt.  Mens nye specialfremstillede støddæmpere spiller sammen med Tesla’ens luftundervogn.

Showbilen på dette årets SEMA-udstilling top-tesla’en, P100D. Og fordi Unplugged har rodet med både aerodynamik og vægten, lover tunerne en endnu hurtigere 0 til 100 kilometer i timen-tid end Teslas egne tal, som siger 2.3 sekunder.

Indvendig er bilen spækket med mere kulfiber og alcantara-stof. Idéen er, at du kommet til Unplugged med din Tesla og går amok i deres ekstraudstyr – ovenpå det ekstraudstyr du selvfølgelig allerede har betalt Tesla for.

Unplugged Performance siger selv, at det vilde kulfiber-kit begynder med en pris på 30.000 dollar. Altså begynder!

 

 

 

Klik frem og tilbage på pilene