Rygte: Den sidste Dodge Hellcat kører på E85


Dagene for Dodges Hellcat-motor er talte. Men enorme V8’er kører ikke stille i graven.

Det er snart slut med Dodge og store V8-motorer. Vi skal vende os til, at elmotorer erstatter blandt andet den 6,2-liters Hemi-V8’er. Men… den – altså motoren – er ikke død endnu.

Og før det hele er slut i 2024 går Dodge decideret amok i med den store benziner. Det er i hvert fald, hvad Mopar Insiders hævder. V8’eren med kompressor vil, hævder siden, blev lagt ned i en Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody. Og den kører ikke bare på benzin. Den kører på E85.

På den måde får den sidste Dodge performance-bil med benzinmotor mindst 850 hestekræfter. Faktisk siges det, at ydelsen sendes over de 900 hestekræfter, som Challenger-ejere lige nu skal investere i et Mopar-kit for at opnå.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Moment er der ikke nævnt noget om. Men da Demon-udgaven kunne fås, havde Hemi-motoren voldsomme 1.040 Nm, når den fik lov at slubrer oktan 100-benzin. Bare for at sætte det lidt i perspektiv.  Det siges, at den sidste Challenger ligesom sin ‘dæmoniske’ søster vil være stærkt begrænset i antal. Challenger Demon findes i bare 3.300 eksemplarer.

Ses vi til Auto Show?


Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk