Annonce:

Rygte: Den sidste Dodge Hellcat kører på E85

Dagene for Dodges Hellcat-motor er talte. Men enorme V8’er kører ikke stille i graven.

Det er snart slut med Dodge og store V8-motorer. Vi skal vende os til, at elmotorer erstatter blandt andet den 6,2-liters Hemi-V8’er. Men… den – altså motoren – er ikke død endnu.

Og før det hele er slut i 2024 går Dodge decideret amok i med den store benziner. Det er i hvert fald, hvad Mopar Insiders hævder. V8’eren med kompressor vil, hævder siden, blev lagt ned i en Challenger SRT Hellcat Redeye Widebody. Og den kører ikke bare på benzin. Den kører på E85.

På den måde får den sidste Dodge performance-bil med benzinmotor mindst 850 hestekræfter. Faktisk siges det, at ydelsen sendes over de 900 hestekræfter, som Challenger-ejere lige nu skal investere i et Mopar-kit for at opnå.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Moment er der ikke nævnt noget om. Men da Demon-udgaven kunne fås, havde Hemi-motoren voldsomme 1.040 Nm, når den fik lov at slubrer oktan 100-benzin. Bare for at sætte det lidt i perspektiv.  Det siges, at den sidste Challenger ligesom sin ‘dæmoniske’ søster vil være stærkt begrænset i antal. Challenger Demon findes i bare 3.300 eksemplarer.

Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]

Læs flere artikler efter annoncerne:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 11 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til [email protected]
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Få gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populære artikler

Læs også