Polestar vil masseproducere vild cabriolet


Konceptbilen er udstyret med en drone. Om produktionsbilen har samme trick i inderskærmen, er straks sværere at blive klog på. 

For to år siden præsenterede Polestar designkonceptet Precept for resten af verden. Det er stadig kun et koncept, selvom det siden har udviklet sig til den bil, mærket kalder for O2. Men de svenske-kinesere vil mere end det.

I et interview med Top Gear fortæller Polestars administerende direktør Thomas Ingenlath, at han gerne vil sætte O2 i produktion. Han indrømmer dog, at det bliver noget af en udfordring. For Polestar har ganske enkelt ikke nogen idé, om hvordan projektet bliver levedygtigt på markedet for masseproducerede biler.

Der er plads, men er der kunder?
Faktisk sammmenligner Ingenlath lidt Polestars planer med den situation, som en kunster står i, når et maleri lige er blevet færdigt. Malingen skal have tid til at tørre, før man kan gøre op med sig selv, om det blev godt eller ej.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




På den anden side er der næppe noget mere kedeligt end at se maling tørre. Med andre ord bliver mærket nødt til at finde en måde, hvorpå de kan klemme en cabriolet ind i deres program.

Omvendt er plads næppe noget problem. Lige i øjeblikket er der kun én Polestar på markedet, Polestar 2. Det virkelig store spørgsmål er, om Polestar kan lokke cabriolet-folket til sig.

Ses vi til Auto Show?


Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk