Opel Manta genopstår – men med helt særlig motor

Rygterne har sværmet længe, men nu har Opel selv bekræftet, at Manta genopstår.

Annonce

Fra 1970 til 1988 var Opel Manta en baghjulstrukket coupé, som fik stor succes både på gaden og på racerbanerne. Især versioner som Manta 400, i200 og i240 får stadig Opel-folk til at lyse op den dag i dag.

Men nu er der grund til igen at glæde sig, hvis du er Manta-fan. For Opel har fortalt, at de bringer det gode, gamle Manta-navn til live igen. Men, men, men. Det kommer til at ske med en noget anderledes drivlinje end førhen.

Den nye Manta kommer naturligvis til at have en elmotor. Derfor er navnet på projektet lige nu GSe ElektroMOD Manta.

Artiklen fortsætter efter annoncen

LÆS OGSÅ: Galning kører Hayabusa med 400 hk i shorts og korte ærmer

Et ret forventeligt træk, når nu alle bilfabrikanterne går mod en elektrificeret bilverden. Men om Manta som elbil bliver en masseproduceret bil eller blot et spændende koncept, ved vi ikke endnu. Men rygterne siger, at den kommer som gadebil en dag.

Vi følger sagen.

Artiklen fortsætter efter annoncen
Manta Manta
Fra filmen Manta Manta
Vil du se flere bilnyheder fra Boosted.dk? Tilføj Boosted.dk som foretrukken kilde herunder:
Tilføj som foretrukken kilde på Google
Kasper Erling
Kasper Erling
Kasper Erling er ansvarshavende redaktør og medejer af Boosted.dk. Han er en erfaren motorjournalist med mere end 20 år i bilbranchen, hvor han har skrevet om nye biler, bilindustrien og bilmarkedets udvikling for førende dagblade og magasiner.

Opvokset i den lille by Asnæs i Odsherred, hvor interessen for biler blev grundlagt tidligt, da hans far var Volvo-forhandler. I dag bor Kasper i Roskilde med sin kone og deres to store børn. I indkørslen står der både en nyere Mercedes GLA, en ældre Volvo C70 og en Porsche 911 C4S.

Mail: [email protected]
Annonceindhold

Nyeste artikler

Annonce


Annonce

Annonce

Nyeste artikler

Annonce

Bilbranchen

Annonce

Annonce for Auto Show

Annonce

Annonce for Klassikermarkedet