Annonce:

Nyt iPhone-problem rammer kun Tesla-ejere

iPhone-brugere, der også er Tesla-ejere, er tilsyneladende de eneste, der er ramt af et nyt problem. Hverken bilproducenten eller IT-giganten har nogen kommentar.

Annonce:

iPhone-ejere, der også er Tesla-ejere, har oplevet et problem med telefonsamtaler, der opstår, når de tilslutter deres iPhone til deres Tesla-bil.

Problemet opstår tilsyneladende kun på iPhones. Mens Android og andre styresystemer fungerer uden problemer. Tesla har endnu ikke løst problemet, og hverken Apple eller Tesla har ønsket at kommentere sagen offentligt.

Det skriver norske Motor.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Problemet blev først bemærket, da en Tesla-ejer fra Bergen i Norge modtog sin bil, som han havde købt for omkring 450.000 danske kroner.

Kort efter, at han tog bilen i brug, oplevede han, at lyden i bilens højttalere blev forvrænget og knitrende under telefonsamtaler. Lyden var ifølge bilejeren “som om højttalerne var sprængt”. Men problemet opstod kun under samtaler og ikke, når musikken blev spillet fra telefonen gennem bilens højttalere.

LÆS OGSÅ: Parti vil forbyde forlæns parkering fra i morgen

Tesla har forsøgt at finde en løsning og har undersøgt sagen, men konkluderet, at der er tale om en fejl, som ejerne må acceptere, medmindre en fremtidig softwareopdatering løser problemet.

Ifølge interne dokumenter hos Tesla viser problemet sig i bestemte versioner af Tesla Model Y produceret i 2022. Tesla Norge har bekræftet, at problemet er konstateret i andre biler fra samme modelårgang, og ejere af Tesla Model 3 fra samme periode har også fortalt om lignende udfordringer.


Både Tesla og ejeren har gennemført en række tests, som bekræfter, at lydproblemet kun opstår med iPhone.

Tesla har i den forbindelse hævdet, at fejlen ligger hos Apple og ikke Tesla selv. Denne opfattelse deles dog ikke af de norske forbrugermyndigheder, hvor bilejeren har klaget over problemet.

Efter en gennemgang af sagen har det norske Forbrugerklagenævn givet bilejeren ret i sin klage og konkluderet, at Tesla har ansvaret for at sikre, at bilen fungerer som forventet ved normal brug, herunder når telefonen er tilsluttet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Nævnet fastslog, at bilejeren har ret til at ophæve købet, hvilket betyder, at han kan få det fulde beløb for bilen tilbage med renter. Afgørelsen kan få konsekvenser for andre bilejere, som oplever lignende problemer med telefonforbindelser i deres biler.

Forbrugerklagenævnet kritiserede desuden Tesla for ikke at kunne dokumentere, at problemet skyldtes Apple, som Tesla ellers har påstået. Tesla tilbød ejeren en kompensation i form af en gratis bremseservice samt en indvendig og udvendig vask af bilen, men ejeren afviste tilbuddet, da det ikke løste det egentlige problem.

Responsiv Iframe

Tesla og Apple-produkter er ikke det seneste, bilister har problemet problemer med. BMW-ejere har fortalt, om at deres biler slår telefonerne ihjel. Læs mere om det her.

Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!


Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også