Til gengæld har den 640 hestekræfter, baghjulstræk og sekskantede udstødningsrør… Fordi den er en Lamborghini
I mandags citerede Top Gear Lamborghini for at sige, at deres fremtidige modeller skal være “socialt acceptable”. Dagen efter præsenterede italianerne et monster af en Huracan-model.
De kalder den Tecnica. Trinnet lige mellem Evo-modellen og topudgaven STO, Super Trofeo Omologato. De to modeller yder det samme. Det vil sige 640 hestekræfter fra en 5,2-liters V10-sugemotor som går gennem en syv-trins dobbeltkoblings-gearkasse. Men hvor STO er en racerbil med nummerplader, skal – siger Lamborghini – den nye Tecnia være til at leve med hver dag.
Om nogen Tecnia-ejer så nogensinde kommer til at bruge bilen hver dag, er straks et andet spørgsmål. Huracan, der afløste den tidligere baby-lambo Gallardo’en, er efterhånden en 8 år gammel model. Men det betyder ikke, at fabrikken er færdig med platformen. Car and Driver citerer “interne Lamborghini-kilder” for, at mærket løfter sløret for ‘mindst endnu én Huracan’.
Et kvalificeret gæt er produktionsudgaven af den off-road-inspirerede Huracán Sterrato.En bil Lamborghini viste frem i 2019.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen