Mitsubishi vil lade de ansatte arbejde hjemmefra

Dem, der kan, vil Mitsubishis amerikanske importør lade arbejde hjemmefra. Alligevel vil man holde hovedkontoret åbnet.


Hos Mitsubishi lyder det nu, at man har lært en ting eller to af coronapandemien. I hvert fald hvis man spørger mærkets nordamerikanske importør. Her vil man nemlig lade de ansatte, der kan, arbejde hjemmefra.

Ifølge den øverste chef hos Mitsubishi i USA gør man det af en væsentlig men meget simpel årsag: tillid. Som arbejdsgiver vælger mærket nemlig at tro på, at deres medarbejdere kan varetage deres arbejdsopgaver lige så godt hjemmefra som på firmaadressen.

Beslutningen er dog ikke grebet helt ud af det blå.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




– Gennem pandemien har vores ansatte ikke bare stået overfor historiske udfordringer som en global pandemin og forsyningsproblemer, de har også skaffet os et rekordstort salg, siger direktør Mark Chaffin.

Han bemærker, at de ansatte i forvejen har arbejdet hjemmefra en stor del af tiden. Og at det er derfor, Mitsubishi vil gøre ordningen permanent. De medarbejdere, som måtte ønske at vende tilbage til en fysisk arbejdsplads, skal dog være velkomne, lyder det.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:


Trodser næsten ikke-eksisterende modelprogram
Alligevel bliver ikke alt hjemmearbejde hos Mitsubishi. Ifølge den amerikanske importør har mærket trods et småt modelprogram hyret 150 medarbejdere i løbet af coronapandemien. Med syv modeller på programmet er det amerikanske udvalg småt.

Men det er betragteligt større end det danske. Mitsubishis danske kunder har nemlig kun to modeller at vælge i mellem – og den ene, Space Star, er her ikke engang endnu. Men faktisk skulle Mitsubishi slet ikke have været her.

I juli 2020 besluttede japanerne at trække sig helt fra Europa. Den engelske importør nåede så langt i nedlukningen, at man fik solgt en samling uhyre sjældne biler fra en samling. Altså før mærket ombestemte sig og blev i Europa.

Artikler og reklamelinks:
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk