Annonce:

Mercedes håner Audi foran 171 millioner – bare 4 ringe

I en ny reklame for Mercedes-importøren i Bangladesh skal Audi høre for, at konkurrenten fra Tyskland ‘bare er 4 ringe’.

I en nylig reklamekampagne har Mercedes valgt at rette en spydig bemærkning mod konkurrenterne fra Ingolstadt – nemlig Audi.

Kampagnen, der lige nu kører på sociale medier, viser en Mercedes G580, der efterlader fire tydelige hjulspor på en parkeringsplads i Dhaka, Bangladesh.

Hjulsporene er lavet på en måde, så det hele minder om Audis karakteristiske logo med de fire ringe. Mercedes’ intention er tydelig: at antyde, at Audi ikke er mere end fire ringe.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Audi Bangladesh reagerede prompte på Mercedes’ provokation med et humoristisk modsvar på Facebook.

Importøren takkede Mercedes for at have “efterladt deres logo i Gulshan,” et distrikt i Dhaka, og delte et billede af hjulsporene.

Mercedes: Audi er bare fire ringe

Opslaget fra Audis asiatiske marketingteam spredte sig hurtigt og blev et viralt hit. Det er slet ikke første gang, at to rivaliserende bilmærker bruger penge på at drille hinanden. Læs mere om det her.

Mercedes valgte ikke at lade Audis svar stå uimodsagt. De svarede kort tid efter med en bemærkning om, at de var glade for at have bidraget til den store opmærksomhed omkring Audis opslag.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Mærket fra Stuttgart udfordrede desuden Audi til at inkludere to Mercedes-biler i deres næste opslag for at øge engagementet yderligere. Ordkrigen har skabt en betydelig opmærksomhed på de sociale medier.

Audi forsøgte efterfølgende at inddrage BMW i den igangværende konkurrence. Mærket fra München har dog ikke villet kaste sig ind i ‘legen’.

Fakta: Hvad betyder Audis fire ringe egentlig?

Igennem årene har logoet undergået mindre designændringer, men de fire ringe er forblevet et konstant og genkendeligt element i Audis identitet.


Audis logo består af fire sammenflettede ringe, der symboliserer fusionen af fire uafhængige tyske bilproducenter i 1932: Audi, DKW, Horch og Wanderer.

Sammenlægningen af disse fire firmaer resulterede i dannelsen af Auto Union AG.

De fire ringe repræsenterer derfor enheden og samarbejdet mellem de fire grundlæggende virksomheder.

Hver ring i logoet repræsenterer et af de fire mærker, som udgjorde Auto Union AG. Så hver ring repræsenter en individuelt bilfirma.

Tak fordi du læste med.
Læs flere artikler efter annoncerne:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også