Annonce:

Maserati dropper ny bil – kunderne hader elbiler

Der bliver ikke noget af en 11 milliarder kroner stor investering til Maserati. Så nu droppes elbilen MC20 Folgore, fordi kunderne hader elbiler, siger chefen.

Produktionen af den elektriske Maserati MC Folgore bliver ikke til noget. Og ifølge ledelsen skyldes det én ting – kunderne hader elbiler.

Den manglende interesse i elbiler er den direkte årsag til, at planerne nu lægges ned. Selvom navnet ‘Folgore’ betyder lyn på italiensk, har interessen for sådan en sportsvogn vist sig at være minimal.

– Vores kunder i supersportsvogne vil køre biler med kraftige forbrændingsmotorer, lyder det fra Maserati.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den elektriske model, MC Folgore, var oprindeligt tiltænkt en rolle som spydspids i det program, der skulle have forvandlet Maserati til et mærke kun med elbiler.

Men det er kunderne ikke interesseret i. I hvert fald har de ikke villet betale det, som Maserati mener, bilerne er værd. Heller ikke selvom fabrikken lovede tre elmotorer og en samlet effekt på 760 hestekræfter.

Maseratis kunder afskyr elbiler – hellere heftige benzinbiler

Ifølge en erklæring fra Maserati, som Car and Driver har citeret fra, har markedsundersøgelser vist, at deres kunder heller vil have biler med forbrændingsmotorer.

– Markedsundersøgelser for supersportsvognssegmentet og især for MC20-kunder har vist, at de er meget opsatte på at køre med kraftige forbrændingsmotorer.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

– De er ikke klar til at skifte til elbiler inden for en overskuelig fremtid, oplyser Maserati.

Det har heller ikke hjulpet på kunderne, at Maserati har brugt en formue på at få den tidligere fodboldstjerne David Beckham til at gøre reklame for den elektriske sportsvogn.

De første eksemplarer af MC Folgore skulle egentlig være rullet ud fra fabrikken i Modena allerede i år. Men skal de penge i stedet bruges på en opdatering af V6-motoren med de dobbelte turboladere i den almindelige MC20.


Maserati er et af de Stellantis-mærker, der har det hårdest i øjeblikket. Ikke bare er salget kollapset. I denne måned kom det også frem, at koncernen har trukket en investering på 11 milliarder kroner i netop Maserati tilbage. Læs mere om det her.

Tak fordi du læste med.
Læs flere artikler efter annoncerne:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også