Annonce:

Marsien er en ørkenræser med 760 hk

Marc Philipp Gemballa er søn af den afdøde, tyske tuner Uwe Gemballa, og han har nyligt løftet sløret for en helt ny bil. Marsien hedder den, en Porsche 911 992 er udgangspunktet.

Kigger du på panelerne, er det dog ikke til at genkende: Marc Philipp Gemballa har nemlig udskiftet hver eneste panel med et hjemmelavet af kulfiber. Det har givet Gemballa mulighed for at udforme designet som en form for hyldest til den gamle 959, som kørte i det kendte Dakar-rally, skriver Bil Magasinet.

RUF-motor
Til Marsien duer ingen normal motorisering. I stedet skal en 3,7-liters RUF-motor spytte 760 hk ud til alle fire hjul igennem en forstærket dobbeltkoblinsgearkasse. Gemballa har også fået RUF til at sikre et mere støvsikkert indsug til motoren, så den synger lige så meget i en sandet ørken som den gør på motorvejen.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Akrapovic leverer udstødning og vil du have endnu mere skub i motoren, kan en ‘performance pakke’ udskifte turbo og motorstyring, så systemydelsen stiger til 842 hk.

Lift kit? Ja tak!
Man kan ikke efterligne en Dakar-rallybil uden også at rode ved affjedringen, men det har Gemballa også styr på: De har fået KW Automotive til at levere en undervogn, der igennem en knap i interiøret kan hæves fra Porsche 911 Turbo S’ normale 120 mm, til et mere rally-synende 250 mm.

Hvis det ikke er rally nok til dig, så har affjedringsfirmaet Reiger også en linje i ekstraudstyrslisten, så du kan rally-opgradere de rally-opgraderede dæmpere.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Håndlavet interiør
Som traditionen for specialbyggede hyperbiler dikterer, så er interiøret også prydet med håndlavede detaljer fra Marc Philipp Gemballa. Naturligvis springer den gule farve og logoet i øjnene, men også alcantara-omtrækket og den løftede midterkonsol er lavet af Gemballa.

Præcis hvor stor en del af interiørdetaljerne, der er en del af ekstraudstyrslisten, er svært at sige. Vi håber dog, at det er relativt meget: Marc Philipp tager nemlig knap 3,7 mio. kr. for at lave konverteringen, og det inkluderer ikke den 992 Turbo S, som Gemballa kan gå amok på. Du får til gengæld to sæt fælge med både gadedæk og rallydæk. Win!

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

GRATIS: TJEK DIN BILFORSIKRING!

Indtast din nummerplade og se billige priser på bilforsikringer med det samme!


Læs mere herunder:

Annonce:

Redaktionen
Redaktionen
Boosted.dk er Danmarks største bilmedie med over en million unikke brugere og over syv millioner sidevisninger hver måned. Vil du i kontakt med os? Skriv til boosted@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Hader vi dem?

Annonce:

Læs også

Annonce:

Billig bilforsikring?

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Gratis artikler

Flere populære artikler