Manharts BMW X6 M er et kulfibermonster med 24″ hjul


Hvis BMW X6 M Competition fra fabrikken ikke lige er dig, skulle du måske spørge Manhart, hvad de har gang i.

Så er svaret ‘noget med 24″ hjul’. Hils på Manhart MHX6 700 WB. Meget mere end en visuel overhaling af den potente SUV med coupé-former fra Bayern.

For som navnet antyder tilbyder Manhart sine kunder at hæve ydelsen i bilens 4,4-liters twinturbo-V8’er. Og det ganske betragteligt faktisk. Helt præcist til 730 hestekræfter hvilket er 105 hestekræfter mere, end fabriksbilen kan prale af.


Kunder uden for Tyskland kan tilmed krydse et felt af ordresedlen, som fjerner katalysatorerne og benzinpartikel-filterne. Men det er altså kun en mulighed, hvis man ikke bor i Tyskland.

Til gengæld frigiver det endnu flere hestekræfter og måske lige så vigtigt mere lyd fra V8-motoren.

24″ alu!
Undervognen har også fået sig en opstrammer, forstået på den måde at Manhart har smidt X6’eren 30 millimeter tættere på asfalten. Altså i forhold til den allerede sænkede M-undervogn.

Skal vi bevæge os lidt uden for, så er det mest iøjenfaldende på bilen klart de enorme 24″ smedet aluhjul. 24 er sjovt nok også det antal stykker kulfiber, som Manhart har sat Bimmerens bodykit sammen af.

Av, en vogn!



Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk