911’eren her er allerede en gammel model, selvom den hedder bรฅde Turbo og S til efternavn. Men sรฅ tog tunerne fra Manhart sig af modellen.
Du kan se sรฅdan her pรฅ det 991-generationen af Porsche 911 er bare endnu en brugt Porsche. Men du kan ogsรฅ se sรฅdan her pรฅ det – 991 generationen af Porsche 911 er en brugt Porsche!
Deler du sidstenรฆvnte indstilling til tilvรฆrelsen bag rattet, sรฅ har vi gode nyheder. For tunerne fra Manhart har set pรฅ den ‘gamle’ model. Og det er de sluppet mere end almindeligt godt fra.
Indrรธmmet, det koster lidt. Faktisk er det med et par euro fra 40.000 euro alt andet end gratis. Og det er uden bilen, selvfรธlgelig. Den skal du selv komme med.
Men sรฅ vokser ydelsen altsรฅ ogsรฅ betragteligt. Nemlig fra 580 hestekrรฆfter og 700 newtonmeter til hele 850 hestekrรฆfter og 1.090 Nm.
LรS OGSร : Hilmi har lagt en 3,2-liters V6 med lattergas i sin Opel Corsa
Det kan lade sig gรธre, fordi tunerne har optimeret alt fra det i forvejen lynhurtige dobbeltkoblings PDK-gear til udstรธdningssystemet og de dobbelt turboer.
Resultatet er en 0-100 km/t-tid pรฅ bare 2,4 sekunder. Hvilket er prรฆcist det samme som den pรฅ papiret langt mรฆgtigere Bugatti Divo. 4,9 sekunder senere rammer Porsche’n – eller Manhart TR850 – 200 kilometer i timen, og den stopper ikke fรธr 330 km/t.
LรS OGSร : Derfor mรฅ tunerne fra G-Power mรฅ ikke hedde G-Power โ alt er slettet
Her trรฆkker Bugatti’en sรฅ pรฆnt fra, da den mรฆgtige franskmand fortsรฆtter helt 380 km/t. Men hey, Manhart-Porsche’n er dyr. Men stadig meget, meget billigere end Bugatti’en.
Klik ‘NรSTE SIDE’ for at bladre i billederne af Manhart TR850.ย
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: [email protected]