Annonce:

M-Power på vej over i Supra Mk. V – får 510 hestekræfter

Mere power kan også betyde, at vi skal sige farvel til Supra’en allerede i 2025

En Toyota Supra Mk.V med flere muskler har været rygtet, lige siden japanerne viste den BMW-drevne sportsvogn frem første gang. Men nu skulle der altså være noget om snakken.

I 2023 forventes Supra’en over dem alle nemlig at få asfalt under hjulene. GRMN kommer den til at lystre. Og her trækker Toyota endnu engang på platforms-samarbejdet med tyskerne i Bayeren.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Ifølge bestcarweb.jp vil man nemlig lægge intet mindre end motoren fra den kommende BMW M3/M4 ned mellem forhjulene på Toyota’en.

LÆS OGSÅ: VILDT! Bilist får bøde for at køre 704 km/t i 70-zone

Og vi taler om den samme mængde power, som vi om inde så længe finder i M3/M4 Competition. Altså mindst 510 hestekræfter skudt direkte i baghjulene – selvfølgelig.

Men vent – der er mere!!
BMW har åbenbart ikke været meget for at give noget M-Power til japanerne. Så man har indgået et kompromis. Det forlyder, at den hardcore GRMN kun produceres i 200 eksemplarer… på verdensplan! Og ikke én bil mere eller mindre.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

For at sætte lidt perspektiv i sagerne gør det altså Supra’en til en mere sjælden fugl end både Ferrari F40 og Bugatti Veyron. Ja, selv McLaren P1 vil med sine 375 eksemplarer i så fald findes i større antal.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre

Supra har en udløbsdato
Med til historien høre det ifølge mediet også, at Supra Mk.V dermed har fået slutdato. Og den er tættere på, end man umiddelbart lige skulle tro. I 2025 triller den sidste Supra Mk.V således af samlebåndet, mener mediet. Og Toyota har ikke en afløser i tankerne.

Læs mere efter annoncerne:

PRØV NU: TJEK DIN BILFORSIKRING!

Indtast din nummerplade og se billige priser på bilforsikringer med det samme!


Læs mere herunder:

Dermed kan Supra GRMN – som i øvrigt er en forkortelse af Gazoo Racing Masters of Nürburgring –  blive en slags sidste special-udgave af Supra’en, som sælges sideløbende med de mere ‘almindelige’ fire og sekscylindrede udgaver, inden bilen takker af.

Til den tid vil Supra’en have været i produktion i seks år.

 

Annonce:



Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler