Læserbil: Andrés 80’er-slæde er proppet med guld og krom

Opel Commodore C
Foto: M. Ovesen Photography

Hvad der startede som et tilfældigt møde i Tyskland, er 12 år senere blevet til et mesterværk indsvøbt i guld, krom og tonsvis lækre detaljer.

André Ravn er i dag 28 år gammel, og han har allerede ejet en længere stribe af unikke ombyggede biler. Men faktisk startede det hele tilbage i 2007, da han skulle en tur til Tyskland for at hente en knallert.

Hos sælgeren stod der en gammel bil under nogle tæpper. Bilen var en af 80’ernes store, tyske helte – nemlig Opel Commodore. André vidste med det samme, at han bare måtte eje den bil – og en uge senere tog han tilbage til Tyskland og kunne kalde sig ejer af en Commodore.


Siden er der sket rigtig meget med bilen, og herunder fortæller René om det omfattende og meget imponerende projekt.

Hvor mange ombyggede biler har du haft før?
“Corsa D GSI OPC Line 2, fede hjul og sænket, tunet til phase 2 fra EDS Motorsport. Og så en BMW E36 318is Class 2 Motorsport Edition (den ville jeg gerne eje igen) og en Opel Vectra C STC OPC Line (stance-line).”

Hvilke tre detaljer på bilen her er du mest stolt af og hvorfor?
“Fælgene er jeg ret glad for. De er speciallavet og nok det eneste sæt i verden (hvad jeg ved og har set). Kabinen er totalt morfar og lækker at sidde i. Den sidste detalje er motoren, hvor den har fået fuld gas med lak, guld og krom.”

Hvem har lavet hvad på bilen?
“Jeg har selv skruet det hele fra hinanden og samlet det igen efter en komplet renovering over fem år. Min far har hjulpet en del med processen, hvor jeg havde brug for flere hænder. Og så er der altid lidt gode venner, der kan fremstille specielle ting, svejse i rustfri, male for mig osv.”

Opel Commodore C

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre


Reklame: