Annonce:

Kan en standard 911 rende fra en tunet GT-R?

På papiret er der ikke noget at rafle om.. Men hvad med på virkelighedens veje?

Eller det vil så godt sige ‘på en nedlagt landingsbane’. Men lad nu det ligge.

Porsche har allerede introduceret den nye 911 Turbo, 992’eren. Men den forrige 991 var bestemt ingen snegl. Langt fra – faktisk.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Og med et lille ‘S’ efter turbo-betegnelsen blev det rigtig sjovt. Spørgsmålet er så bare, om den taber pusten mod en tunet Nissan GT-R?

LÆS OGSÅ: Se her! Gut har ‘bygget’ den vildeste widebody Opel Kadett

12 cylindre fordelt på 7,6 liter
Begge biler deler faktisk slagvolumen – 3.8 liter. De deler antallet af cylindre og såmænd også den dobbelte turboladning. Men er ligheder nok til at en fabriksbil kan hænge på en tunet slæde?

911’eren har 560 hestekræfter at gøre godt med, Nissan’en har godt 700. Sidstnævnte trækker pænt fra ved første gennemløb, altså lige indtil Porsche-chaufføren finder 911’erens sport-indstilling…

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

 


Annonce:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler