Insider: Audi bygger ‘meget speciel’ RS6

Foto: Audi Danmark

Vi ved allerede, at den kommende RS6 bliver den sidste med forbrændingsmotor. Men en insider hævder at vide lidt mere.

Vi ved, at den næste Audi RS6 bliver den sidste. I hvert fald med forbrændingsmotor. Efter den kommende C9-model, der bliver en plugin-hybrid – er det slut med RS6’eren. Altså som vi kender den.

Herefter står den på elmotorer – og kun det. Men for dem, der sværger til benzin, er der stadig noget at komme efter. Der er nemlig mere at hente i den fire-liters biturbo-V8’er, som den nuværende model kører rundt med. Det mere end antyder Audis Eva Stania i et interview med australske Wheels.

Da hun af mediet blev spurgt til mulighederne for en performance-udgave af en den nuværende RS6, lød det korte svar – “vent og se”.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Audi: Det kan I være sikre på!
– Vi havde en RS6 C7 Performance, og vi har lige sendt R8 med baghjulstræk på gaden – også som performance-udgave. Så I kan være ret sikre på, at vi følger op på den strategi, sagde hun.

Nu skal man selvfølgelig ikke lægge ord i munden på Audi eller fabrikkens talsmænd/kvinder. Men det er så alligevel, hvad en insider – som Wheels har talt med – gør. Insideren hævder, at Audi har meget mere end Performance-udgaven af C8’eren på vej. Den ser vi dog ikke før, Audi sender Performance-udgaven på gaden.

Ses vi til Auto Show?


Hvis det går som sidst, Audi smækkede et Performance-mærkat på en RS6’er, betyder det i første omgang mindst 45 hestekræfter ekstra. C7’eren gik fra 560 hestekræfter til 605 hypper i Performance-spec. En endnu vildere udgave kan nu betyde flere hestekræfter. Forhåbentlig mange flere.

Foto: Audi Danmark
Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk