Vi ved allerede, at den kommende RS6 bliver den sidste med forbrændingsmotor. Men en insider hævder at vide lidt mere.
Vi ved, at den næste Audi RS6 bliver den sidste. I hvert fald med forbrændingsmotor. Efter den kommende C9-model, der bliver en plugin-hybrid – er det slut med RS6’eren. Altså som vi kender den.
Herefter står den på elmotorer – og kun det. Men for dem, der sværger til benzin, er der stadig noget at komme efter. Der er nemlig mere at hente i den fire-liters biturbo-V8’er, som den nuværende model kører rundt med. Det mere end antyder Audis Eva Stania i et interview med australske Wheels.
Da hun af mediet blev spurgt til mulighederne for en performance-udgave af en den nuværende RS6, lød det korte svar – “vent og se”.
Audi: Det kan I være sikre på!
– Vi havde en RS6 C7 Performance, og vi har lige sendt R8 med baghjulstræk på gaden – også som performance-udgave. Så I kan være ret sikre på, at vi følger op på den strategi, sagde hun.
Nu skal man selvfølgelig ikke lægge ord i munden på Audi eller fabrikkens talsmænd/kvinder. Men det er så alligevel, hvad en insider – som Wheels har talt med – gør. Insideren hævder, at Audi har meget mere end Performance-udgaven af C8’eren på vej. Den ser vi dog ikke før, Audi sender Performance-udgaven på gaden.
Hvis det går som sidst, Audi smækkede et Performance-mærkat på en RS6’er, betyder det i første omgang mindst 45 hestekræfter ekstra. C7’eren gik fra 560 hestekræfter til 605 hypper i Performance-spec. En endnu vildere udgave kan nu betyde flere hestekræfter. Forhåbentlig mange flere.