Ildspyende GT-R lyder som dommedag på Autobahn

Hvis nogle af bilisterne på Autobahn fornyelig troede, at dommedag var nær, delte de nok bare asfalt med denne Armytrix-udstyret Nissan GT-R.

Hvis nogle af bilisterne på Autobahn fornyelig troede, at dommedag var nær, delte de nok bare asfalt med denne Armytrix-udstyret Nissan GT-R.

Nissan GT-R er efterhånden en gammel hund. Hvis du spekulerer over det så – ja – modellen har været på vejene siden 2009. 11 år – snart 12 – er ikke bare en lang historie i bilernes verden. Det er en mega lang historie, når vi taler modelhistorie.

Alderen skal dog ikke tage noget fra GT-R’eren. Især den håndbyggede V6-motor på 3,8-liter med dobbelte turboer er en hidsig fætter. For selvom Nissan selv ikke har villet udstyre bilen med mere end 750 hestekræfter, skal der ikke meget til før, den nyder på den helt rigtige side af 1.000 hestekræfter.

LÆS OGSÅ: Nissan bekræfter – Der kommer en R36 GT-R



Dette meget orange – Nissan kalder farven Katsura Orange – eksemplar her ‘nøjes’ med 700 hestekræfter. Men det lyder i den grad, som om bilen kan meget mere. End del af forklaringen skal tilskrives det agressive Armytrix Valvetronic-udstødningssystem.

Fra 0 til 100 km/t er for let. Spurten fra 100 km/t til 200 km/t er en leg. Og en machfart på 289 km/t på et stykke hastighedsfrit Autobahn ligner en hverdagsaktivitet.



Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk