Hvorfor købe ny ‘Vette når den gamle fås med 1.000 hk?

En ny centermotoriseret ‘Vette med 500 hk eller den gamle med frontmotor og dobbelt så meget effekt?

Corvette ZR1 var topmodellen af den sidste Corvette med frontmotor, C7’eren. Indrømmet, den 6.2-liters V8 med kompressor havde ikke 1.000 hestekræfter fra fabrikken, men den slags er der altid råd for – altid.

Sådan et er ZR1’eren her. Skabt af Late Model Racecraft har den 1.000 hestekræfter, når der hældes 93-oktan i tanken.

Det lader meget tilbage at ønske i den nye, centermotoriserede C8, der – indtil videre i hvert fald – må nøjes med under halvdelen af de hestekræfter. 495 hypper yder den 6.2-liters LT2-V8’er for at være præcis.


LÆS OGSÅ: Forsikringen dækker ikke: Dansker dømt til at betale 920.000 kr. efter Porsche-uheld

På danske plader koster en ny C8’er godt 1.5 millioner kroner med alle afgifter betalt. Hvad Racecraft vanvidsmaskinen løber op i, er derimod noget sværere at sige.

Men vild er den!


Reklame: