Annonce:

Honda dropper VTEC

Japanernes nye 3,5-liters V6-motor er den første, som må klarer sig på sug siden den første NSX. 

Hondas nye 3,5-liters V6’er har fået flere hestekræfter. 5 styk for at være helt præcis. Den yder nu 285 hestekræfter. Men det betyder ikke, at den sviner mere. Tværtimod.

LÆS OGSÅ: SE LISTEN – Det scorer Kevin Magnussen i løn hos Haas

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Faktisk er det lykkedes japanerne at nedbringe antallet af skadelige stoffer i udstødningsgassen med 40 til 50 procent. Det, siger Honda, burde gøre motoren i stand til at klare alle emissionskrav frem mod i hvert fald 2030.

Noget andet nyt er, at den nye V6-motor er helt uden Hondas udgave af variabel ventilstyring, VTEC. Så i stedet for det arrige skrifte i motorens karakter ved høje omdrejninger trækker V6’er nu mere lineært op til begrænseren. Noget Honda – også – mener er vejen gennem de stadigt strengere emissionskrav til forbrændingsmotoren.

 


Annonce:

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler