Her er bilmærket med de mest loyale kunder

Foto: Brett Jordan

Hvilke bilister køber den samme model eller fra det samme mærke igen og igen? Det har en ny undersøgelse nu kastet lys over.

Forestil dig at købe den samme bilmodel igen og igen. Eller i det mindste fra samme mærke gang på gang. For nogle bilister lyder det som ren logik, mens andre synes, det er nonsens.

Ikke desto mindre har amerikanske Carmax undersøgt, hvilke bilkunder der vender tilbage til det samme bilmærke igen og igen. Og måske lige så interessant hvem der ikke gør.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Og skal man tro undersøgelsen, er tendensen klar. Langt flest Lexus-kunder (28,1 procent) køber en Lexus igen. Herefter følger Mercedes-kunder, mens Cadillac-segmentet faktisk også er ret loyalt. 27,3 procent af det amerikanske mærkes kunder kommer igen.

Det samme kan ikke siges om Volkswagens kunder. Her køber bare 9,3 procent af dem, der har ejet en VW en VW igen. Værre står det til hos Fiat, hvor forhandlerne kun lykkes med at lokke 8,3 procent af kunderne tilbage i folden.

Værst står det til for japanske Mitsubishi. Her må man med bare 4,9 procent tilbagevenden nemlig se langt efter de loyale kunder.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se den komplette liste af bilmærker og fordelingen af loyale kunder. 

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk