Hvis 650 hestekræfter er godt, så er 750 hk endnu bedre
Citat John Hennessey. Han beskriver selvfølgelig – ja, du gættede det – sit seneste projekt. En hidsighed af en Lamborghini Urus.
Med opgradering af motorstyring og et nyt udstødningssystem i rustfrit stål er det lykkedes den amerikanske tuner at hente 110 yderligere hestekræfter i den store SUV.
Læg dertil at 989 newtonmeter er en forøgelse på 139 Nm i forhold til fabriksspecifikationerne.
LÆS OGSÅ: 50 TDI er IKKE en 5-liters diesel – sådan tolker du Audi-modeller
Det betyder, at den 4-liters V8’er kan flytte den over to ton tunge bil fra 0-96 km/t på 2,65 sekunder. Et helt sekund hurtigere end fabriksbilen kan klare samme disciplin.
Hennessey er fire uger om hver opgradering, og de tager sig i øvrigt fint betalt. 25.000 dollars – tak. 157.000 danske kroner med dagens vekselkurs. Du skal selvfølgelig selv levere bilen.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se mere til den tunede tyr
Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]