Annonce:

Garantien udløb – nu skal elbil repareres for 246.000 kr.

Da Zohir Kouabache kørte sin fem år gamle Audi e-tron til service, fik han at vide, at bilen skulle repareres for en kvart million kroner.

Da Zohir Kouabache indleverede sin fem et halvt år gamle Audi e-tron til service på mærkeværkstedet, havde han næppe regnet med det opkald, han kort efter fik. Bilen skal nemlig repareres.

Efter serviceeftersynet blev han kontaktet af værkstedet, som mente, at der var behov for de helt store reparationer, og det akut.

Værkstedet præsenterede derefter Zohir Kouabache for et tilbud på 246.000 kroner for reparationen af den bagerste motor, låsekasser og udskiftning af klimaanlægget, fordi det var ‘gået i stykker’.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Bilen, der oprindeligt blev købt for næsten 1 million norske kroner, er i dag en tredjedel værd på en god dag.

Værkstedets tilbud er dermed næsten det samme som hele bilens værdi. Men ifølge Zohir Kouabache pegede Audi-importøren ikke på andet end det, de i forvejen godt vidste, er problematisk på modellen.

Nu er regningen på den dyre Audi-reparation pludselig forsvundet

Han har endda tidligere påpeget problemer med låsekasserne inden garantiens udløb.

Audi-importøren i Norge, Möller Bil, afviste imidlertid at dække reparationsomkostningerne, fordi bilens garanti allerede er udløbet.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Zohir Kouabache gav dog ikke op. I stedet fortalt han journalisterne hos norske Motor om sin sag.

Motor bad efterfølgende Möller Bil om en kommentar til sagen. Den kom bare aldrig. For efter Motors henvendelse ændrede Möller Bil pludselig holdning til, hvad der egentlig er galt med Zohir Kouabaches bil.

Möller Bil mener i dag, at der er tale om en “fejl” i behandlingen af sagen. Firmaet lover nu at tage kontakt til Audi-ejeren for at finde en løsning.


Samtidig mener importøren, at sagen har rejst så mange spørgsmål, at de nu skal gennemgå deres egne forretningsgange.

Kort efter Motors henvendelse røg regningen ned på 30.000 norske kroner. Eller hvad der svarer til 19.130 kroner herhjemme.

Men hvorfor vil Möller Bil ikke sige noget om det?

– Det er ikke relevant at svare på jeres spørgsmål, da fakturaen ikke har taget højde for korrekt brug af vores goodwill-ordninger, lyder det i et skriftligt svar fra importøren.

Sagen rejser spørgsmål om, hvordan bilforhandlere og værksteder behandler kunder i sager om reparationer efter garantiens udløb.

Annonce:

Den slags sager dukker desværre også herhjemme. Boosted har tidligere fortalt om, hvordan Hans-Oles værkstedsregning hos Volkswagen ‘pludselig’ forsvandt. Læs mere om det her.

Tak fordi du læste med.
Læs flere artikler efter annoncerne:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Læs også

Populære

Få vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også