Forhandler vil have 49 mio kr. for Bugatti som ikke findes


Man skal ikke udelukke noget. Men meget tyder på, at Bugatti Mistral, er den sidste bil fra mærket med W16-motor. Nu vil nogen af 49 millioner kr. for et eksemplar som ikke findes… endnu.

En bilforhandlerne i af ​​München, Tyskland, har sat en Bugatti Mistral til salg. Den skal koste 6,6 millioner euro svarende til 49 millioner danske kroner. Selv har Bugatti kun lige løftet sløret for den Chiron-baserede roadster.

Og de første kunder må vente helt til 2024 med at se noget til deres biler. Det ændrer dog ikke på, at den sidste Bugatti med W16-motor allerede er udsolgt. Altså fra fabrikken. For lige nu forsøger en bilforhandler i Tyskland at spinde guld på den i forvejen enormt dyre bil.

LÆS OGSÅ: Her ligger forladt Volvo-forretning – bilerne står der stadig!

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




For det var nemlig langt fra alle Bugatti-kunder i verden som nåede og i det hele taget fik muligheden for at købe en Mistral. Men nu er der altså én af de bare 99 biler på højkant. Og hvis forhandleren i Tyskland kan finde en køber til den opskruede pris, venter der en fortjeneste på 1,6 millioner euro. Rundt regnet 12 millioner danske kroner.

Verdens hurtigste bil uden tag
Bugatti Mistral er verdens første – og eneste – Chiron-baserede roadster og Bugattis farvel til W16-motoren. Den otte-liters sag yder 1.600 hestekræfter og 1.600 Nm. Og så selvfølgelig ikke noget tag. Andet end det der følger løst med som tilbehør.

Bugatti har endnu ikke sagt noget om hverken 0-100 km/t-tider eller tophastighed. Me speedometeret viser med lethed 420 km/t. Hvis altså du kan finde en vej der er lang nok. Og uden fartbegrænsning.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Holder det med de 420 km/t, er Mistral verdens hurtigste åbne bil. Nærmeste konkurrent, Hennessey Venom GT Spyder, taber pusten ved 413 km/t. Men Hennessey har allerede sagt, at en ny Venom F5 Roadster er på vej. Den går hele 483 km/t – også uden tag!

 

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk