Det er helt normalt, at en bare ét år gammel Alfa Romeo er angrebet af rust, siger forhandler. Det forstår ejeren ikke.
I gamle dage, altså da AlfaSud stadig var i produktion, sagde onde tunger, at bilerne rustede på fabrikken.
Og noget kunne tyde på, at Alfa Romeo stadig laver biler der ruster. I hvert fald hvis man spørger en forhandler i Canada.
I en Reddit-tråd beskriver en Alfa Romeo Tonale-ejer, hvordan vedkommendes bare ét år gamle bil er begyndt at ruste i bagklappen.
Samme ejer siger dog også, at forhandleren synes, det er helt normalt. Faktisk skal en bare ét år gammel bil begynde at ruste der.
Altså hvis man, som ejeren har gjort, spørger til problemet.
– Forhandleren påstår, at det er sådan, bilen er bygget. At en helt ny – 1 år gammel – bil vil begynde at ruste.
– Du kan begynde at slås med forhandleren om det. Eller du kan betale af egen lomme for at få det (rustskaden, red.) udbedret, skriver ejeren.
Han supplerer med, at Stellantis-koncernen, der ejer Alfa Romeo, ikke vil dække noget som helst af skaden, fordi rusten endnu ikke er brudt gennem lakken.
Ejeren supplerer i øvrigt sit opslag med, at rusten uanset – hvad han gør for at få den udbedret – vil komme tilbage igen
– Jeg har ladet mig fortælle, at drænets udformning i bilen gør, at rusten uanset hvad vil vende tilbage.
Det italienske mærke er langt fra det eneste med rustproblemer i ellers helt nye biler. Ifølge nordmændene slås Tesla også mod alvorlige rustproblemer.
Her er skaderne dog skjult på sådan en måde, at langt de fleste ejere ikke vil opdage dem. Og da slet ikke før det er for sent. Læs mere om det her.
Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]