Annonce:

Ford lover at stoppe med at bygge kedelige biler

Fords administrerende direktรธr siger, at det ikke er besvรฆret vรฆrd at investere i biler som Focus og Fiesta.

Ford vender ryggen til en rรฆkke modelnavne. Vi ved allerede, at Mondeo, Fiesta og Focus-dagene er talte.

Men nu siger bilmรฆrkets administrerende direktรธr, Jim Farley, at det er biler, der aldrig vender tilbage til Fords modelprogram igen.

Alt sammen fordi Ford vil ud af den del af bilindustrien, som kun laver kedelige biler, og ind i den del der skaber ikoniske biler.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Det fortรฆller direktรธren i et interview med Car Magazine.

Og selvom Farley anerkender, at det var og er biler, som er elsket af Fords kunder, er det ikke biler, han personligt bryder sig om. Og derfor forsvinder bilerne.

Lร†S OGSร…: EU-regel kan give benzinpriser pรฅ 23 kr. literen

I stedet hรฅber Ford-direktรธren, at kunderne vil kรธbe Volkswagen-SUV’er med et andet logo. Den nye Capri og Explorer er baseret pรฅ MEB-platformen, som VW i forvejen bruger til ID.-modellerne.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Pumaen, som lige nu er en lille benzinbil, bliver med tiden til en rent elektrisk bil. Det selvom Ford har droppet lรธftet om kun at sรฆlge elbiler i Europa. Men hvad ligger der sรฅ i ‘ikoniske biler’?

Skal man tro Farley, er det modeller som Mustang, Raptor og Bronco. Sidstnรฆvnte har bl.a. fรฅet dansk kritik for at kรธre elendigt. Ford mener det dog seriรธst, nรฅr chefen siger, at man med tiden vil tage kampen op mod bl.a. Porsche 911.

Det bliver i sรฅkaldt Mustangens opgave. Det krรฆver dog en hel del investering. Noget Ford efter sigende ogsรฅ er klar til, ligesom mรฆrket er klar til at bygge ‘Mustangen for evigt’. Ogsรฅ selvom det mรฅtte betyde, at Ford er de sidste nogensinde, der bygger en coupรฉ med V8-motor, som direktรธren tidligere har sagt.

Artiklen fortsรฆtter efter videoen:

Ford kan dog se tilbage pรฅ et halvรฅr, hvor salgstallene bare er faldet og faldet og faldet. Alene i juli tabte bilmรฆrket 16,9 procent af salget i forhold til sidste รฅr. Ford Motor Company har desuden trukket sig fra Danmark. Lรฆs mere om det her.

Fords satsning pรฅ SUV’er i Europa er da ogsรฅ vovet. For ser man pรฅ de generelle salgstal, er det stadig hatchbacks, altsรฅ Dacia Sandero, Volkswagen Golf og Renault Clio, der dominerer i Europa. Fรธrst pรฅ fjerdepladsen over de bedst sรฆlgende biler finder vi en SUV – Volkswagen T-Roc.

Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!

Mere efter annoncen:

Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: [email protected]

Lรฆs flere artikler efter annoncerne:
Bjรธrn S. Nielsen
Bjรธrn S. Nielsen
Bjรธrn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktรธr pรฅ Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 11 รฅr. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til [email protected]
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populรฆre

Fรฅ vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Fรฅ gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populรฆre artikler

Lรฆs ogsรฅ