Amerikanske Flyin’ Miata har nu endelig formået at mase en 6.2-liters LS3 V8’er ned i den nye Mazda MX-5 ND.
LÆS OGSÅ: NU FÅR PAUL WALKERS FAMILIE ENDLIGE HANS STÅJLNE BILER HJEM
At lægge så heftige V8-jern i de små japanere er ikke noget nyt. At det var en fed idé, fandt man nemlig allerede ud af i 90’erne med den første generation, NA’eren. (webredaktøren har sådan én…bare uden V8’er).
LÆS OGSÅ: KLIK HER OG VIND PROFFESIONEL DEWALT SLAGNØGLE
Normalt vil så lille en bil lide gevaldigt under den forøgede vægt fra en stor otte cylindrede. Her er mervægten dog ‘kun´120 kg, og med en effekt på 525 hestekræfter burde der være nok både til gården, gaden og lyskrydset.
Vægtfordelingen har da heller ikke taget synderligt meget skade af de ekstra kilo. I den normale MX-5’er er den 52:48. Det har nu ændret sig til 53:47.
LÆS OGSÅ: VIDEO: SE VERDENS FØRSTE FORD TRANSIT ‘SUPERVAN’ I AKTION
Har du råd, så lægger Colorado-firmaet altså gerne en V8’er mellem forhjulene på din nye ND’er. Og det er en helt ny bil, du får tilbage, lover Flyin’ Miata.
– Den (V8-motoren, red.) vil været fuldt integreret i bilen, det er ikke bare en stor motor mast ned i en lille bil, siger firmaet og tilføjer: Det er en fuldstændig rekonstrueret bil.
LÆS OGSÅ: VERDENS DUMMESTE BILTYV ANHOLDT – KUNNE IKKE BRUGE TRE PEDALER
Og så er der jo lige prisen for Flyin’-kittet. Basis-versionen med 424 hk koster 50.000 dollar – vil du have den fulde pakke med samtlige 525 heste til rådighed, koster det 1.780 dollar ekstra. Og så skal du selvfølgelige have større bremser oveni hatten – det lænser dig yderligere for 725 amerikanske spir.
LÆS OGSÅ: FORD SKABTE ‘DRIFTMODE’ I FOCUS RS VED ET UHELD
Rekonstrueret med V8? Heller og lykke til den dansker, der tager den første V8 ND’er med til vores lille land. Godkendelser, godkendelser og godkendelser – og AFGIFTER!…
Men fed er den, den lille super-miata!
IT’S A LIVE – HØR BÆSTET I VIDEOEN HERUNDER