Det er ikke slut for forbrændingsmotoren. På Ferraris fabrik i Maranello vil man bygge flere icona-modeller, og de skal have V12-motor.
Det er ikke mere end et par uger siden, at Ferrari løftede sløret for deres seneste icona-model. Den lystrer navnet Daytona SP3, kommer i 599 eksemplarer, koster 2 millioner euro og er allerede udsolgt.
Men der er mere til historien. For Ferrari har i verden af elbiler bestemt ikke tænkt sig at lægge hverken Icona-serien af biler eller deres V12-motor i graven.
LÆS OGSÅ: BMW HAR INGEN PLANER OM AT FORLADE FORBRÆNDINGSMOTOREN
Heller ikke selvom det betyder, at der skal en eller anden form for elektrisk hjælp til. Ifølge Drivetribe har Ferrari nemlig sagt, at man agter at holde V12-motoren i live så længe som overhovedet muligt.
Og det bekræftes i Maranello. I hvert fald har Ferraris marktingchef Enrico Galliera til Autocar sagt, at fabrikken ‘arbejder på 4 til 5 nye Icona-koncepter’, som potientielt kan udvikle sig til én eller flere produktionsklare biler.
De biler skal, hvis de bliver til noget, have V12-motor og markedsføres som Icona-biler. Her har vi i forvejen biler som Monza SP1- og 2. Og så selvfølgelig den nye Daytona.