Elektrisk Audi RS får ondt facelift og 22″ hjul


Elbiler er ikke alles kop te, og alle skal ikke køre elbiler. En polsk tuner gør nu, hvad de kan for at få dig med på vognen.

e-tron GT er Audis bud på en Porsche Taycan. Men selvom som RS-udgave er der ikke nok at komme efter. I hvert fald ikke hvis du spørger den polske tuner Turismo Wheels.

Som navnet antyder specialiserer de hjul, men der kan nu sagtens gøres mere for den 5 meter lange Audi der har op til 646 hestekræfter fra fabrikken. Som et bodykit fra Maxton der gør bilen temmeligt meget bredere at se på.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Og fik vi nævnt, at hjulene er hele 22″? Den danske Audi-importør vil kun slippe dig løs på 19″. I hvert fald ifølge udstyrslisten. 22″ fælgene er der i øvrigt kun lige plads til. KW-undervognen gør nemlig sit for at få bilen så langt mod asfalten som muligt.

Det ender dog ikke på, at 0 til 100 km/t er en disciplin, som Audien overstår på 2,8 sekunder. Pris? Ja, den er der ikke nævnt noget om. Men skal det foregå på danske plader, skal du først betale Audi 1 million kr. plus det løse for en e-tron GT quattro. RS-udgaven er 500.000 kr. dyrere

Ses vi til Auto Show?


Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk