Det tager 110 dage at lave en Bugatti-kabine


Når først samlebåndet ruller, kan biler laves på dage, nogle er helt nede på timer. Bare ikke hos Bugatti. 

På fabrikken i Molsheim er ét af de sikkert mange kodeord tålmodighed. I hvert fald for kundernes vedkommende. Og særligt for de ti udvalgte Centodieci-kunder. Bugatti fortæller nemlig, at det tager hele 110 dage bare at få kabinen på plads.

Og så regner franskmændene ikke engang alt forberedelsestiden med. Det har nemlig taget et helt år bare at finde ud af, hvordan kabinen skal sættes sammen af kulfiber, aluminium, alcantra, læder og alt derimellem.

Centodieci, der er en hyldest til den legendariske EB 110-model fra 1990’erne, er dog lige på trapperne. Efter 50.000 testkilometer, en tur i ørknen og en dybfryser er fabrikken nemlig sikrer på, at mekanikken holder.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Hver Centodieci koster i øvrigt fra 8 millioner euro. Med den dagsaktuelle vekselkurs er det lige i underkanten af 60 millioner kr. Prisen er selvfølgelig før en eventuel dansk afgiftsberegning.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk