Derfor skal denne rustbunke koste 131.000 kr.


Her på Boosted-redaktionen mener vi nok, at vi har set vores andel af rustne biler. Denne – meget sørgelige – Ferrari ligger klart i toppen.

Hvor meget er du villig til at give for en bil? Altså en bil med Ferrari-logo, og en bil som rent faktisk er samlet på fabrikken i Maranello? 20.000 dollars?

Vi ved det. Med en vekselkurs på 6,56 kr. løber det op i ‘bare’ 131.000 kr. Men begejstringen ryger nok temmelig meget i kælderen, når vi nu fortæller dig én meget vigtig detalje – bilen, en 308 GT4, er rusten.

Faktisk er den pilrådden. Nogle dele er så ilde tilredt, at du kan stikke en hel arm igennem. Hvad angår kabinen, så ser den tilforladelig ud. I hvert fald er den i markant bedre stand end eksteriøret. Men så igen – alt (som i næsten alt) på fire hjul er i bedre stand end det rustrøde mareridt her.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:



Hvor har den mon stået henne?
Det ligner, at bilen har været gennem en verdenkrig eller to dækket fra dæk til taglinje af saltvand. Alligevel påstår ejeren, at noget fra bilen godt kan reddes.

Nemlig motoren. Hvor ‘frisk’ den er, tør vi dog ikke gætte på. Lige her stoler vi ikke ret meget på de ellers beskedne 43.500 mil. Lige lidt mere end 70.000 kilometer.

Og den er tilsyneladende meget mere værd end bilen i sig selv. Hvilket omvendt ikke er så svært at forstå.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:

Ifølge den nuværende ejer har han ikke ejet bilen i mere end et par år. Havde den været holdt pænt, kunne den være en formue værd i dag. Og dog.. For måske er der noget med de smadrede 308’erne. I 2013 blev en absolut totalskadet 308 GT4 solgt for intet mindre end en kvart million dollars… Altså 1,6 millioner danske kroner i dag.

Klik ‘NÆSTE SIDE´ for at se billeder og video af bilen.

Reklame-video:


Næste side
Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk