Der findes ét eksemplar – til gengæld har denne Audi RS6 over 1.000 hk


2022 er ikke engang begyndt endnu, alligevel har vi nok fundet årets vildeste stationcar. Denne monsterbrede ener går 340 km/t – mindst !

Skal du have en Audi, der kan det hele, skal du vælger en RS6. Sådan har det været længe, og sådan er det forsat. Så må vi se om elbils-udgaven kan det samme.

Nå, hul i det der med elbiler. Bæstet her er så langt fra en elbil, som vi måske overhovedet kommer i disse tid. Hvad den er, er resultatet af et samarbejde mellem de to amerikanske tunere Pacific German og VF Engineering.

Potent som en Bugatti
Altså i et Stage 3-trim. Det betyder, at bilen nu har lige så mange hestekræfter, som den originale Bugatti Veyron havde. Eller det vil sige, vi ved ikke præcist, hvor potent den 4-liters biturbo-V8’er er. Men tunerne lover over 1.000 hestekræfter og mere end 1.000 newtonmeter.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:



For dem, der måtte have glemt det, så havde den første Veyron 1.001 hestekræfter og 1.250 Nm. Alligevel er vi overbeviste om, at Audi’en sagtens kan være med. Se lige på den engang!

Som om ydelsen ikke er nok i sig selv, er RS6’eren nu også udstyret med nogle knap som anonyme skærme hele vejen rundt. Der er virkelig noget potens over de hofter. Sagt på en anden måde – denne bil skriger ‘flyt dig’… til alt over alle.

Hastighedsbegrænser? Hva’ er det?
Og den har noget at have praleriet i. For spurten fra 0 til 100 km/t er overstået på bare 2,7 sekunder, og den de gigantiske turboer taber ikke pusten, før speedometernålen står ud for 340 km/t.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:

Til sammenligning skal fabriks-RS’eren, som bestemt ikke er nogen snegl, bruge 3,6 sekunder på samme distance. Og den stopper allerede ved 250 km/t. På grund af en elektronisk begrænsning godt nok – men stadig!

Pris? Det har du ikke lyst til at vide. Særligt ikke i lyset af at en standard RS6’er allerede løber op 1,9 millioner kr. med danske nummerplader. Altså som minium.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billeder og video af bilen.

Reklame-video:


Næste side
Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk