Forside Blog Side 693

Slut med fartbøder: Hopper Trafikalarm hjælper dig igennem hele Europa

Gider du heller ikke have flere fartbøder? Så vil den nye Hopper Trafikalarm være lige noget for dig. Den sørger for færre bekymringer i hele Europa.

Der findes en del trafikalarmer på markedet, men her skal du møde en af de seneste versioner, som byder på flere spændende funktioner og features. Navnet er Hopper, og bag navnet gemmer der sig en trafik app, som er helt gratis og indeholder navigation og advarsler for fartkontroller.

Derudover kan du købe en smart Hopper Trafikalarm. Det er en lille boks, der nemt og hurtigt via Bluetooth snakker sammen med Hopper appen på din smartphone.

Hopper Trafikalarm starter din app automatisk, når du sætter dig ind i bilen med telefonen i lommen. Når du så nærmer dig en strækning med trafikkontrol, vil boksen helt automatisk advare dig med blink og lys, så du kan slippe speederen og undgå en irriterende fartbøde, hvis farten skulle være sneget sig over det tilladte.

Fra Hopper-boksen indmelder og bekræfter du også trafikmeldinger til andre Hoppere i netværket. Og systemet virker i hele Europa. Det samme gør navigationen på appen – ja, faktisk virker den i hele verden. Den har også indbygget advarsel om for høj hastighed, så du trygt kan køre henover Fyn – eller ned gennem Europa – uden at bekymre dig om bøder.

Hopper trafikalarm

Lover en meget præcis trafikalarm

Hopper fortæller, at de har mere præcise alarmer end mange af konkurrenterne, da de fleste systemer sender alarmer, når du kører indenfor en bestemt radius af et område med indmeldt kontrol. Hopper alarmerer kun på præcis det stykke vej, hvor fartkontrollen er placeret. Det giver absolut god mening, at du ikke skal advares, når du slet ikke kører på den pågældende vej.

Boosted-redaktionen har testet Hopper, og det hele er altså super let at bruge. Du henter den gratis app og installerer den på få sekunder. Derefter tænder du for Hopper Trafikalarm-boksen (den kaldes også for Hopper GO), og så fungerer det hele super nemt fremadrettet.

Som noget helt særligt for trafikalarmer optjener du Hopper Coins, når du kører med appen tændt. De coins kan du bruge i appens shop til produkter som f.eks. en powerbank, høretelefoner eller en smart mobilholder.

Det er bestemt også værd at nævne funktionen, hvor du kan invitere dine venner, og dermed se deres position og rute på kortet. Så er det slut med at tvivle på, hvor man er på bilferien, hvornår man afhentes, hvornår folk kommer til et møde, hvornår maden skal sættes over osv.

Så hvad koster det at bruge Hopper? Selve Hopper appen er helt gratis, og den kan du hente med det samme på din smartphone. Hopper Trafikalarm-boksen køber du derefter for bare 299 kr. via appen (199 kr. ved brug af coins). Det er super let og bestemt en billig måde at undgå fartbøder i fremtiden.

Vil du vide mere om Hopper? Så læs mere her!

Hopper trafikalarm

Annoncørbetalt indhold / Annonce

Chefpolitiinspektør kritiserer betjente for ‘gaderæs’

En video af to patruljebiler der deltager i et lovligt gaderæs, får nu chefpolitiinspektøren til at kritisere betjentene

– Det er ikke politiets opgave at deltage i den slags arrangementer, og jeg synes, det tegner et uheldigt billede af politiet, udtaler chefpolitiinspektør ved Østjyllands Politi, Klaus Arboe Rasmussen.

LÆS OGSÅ: Politiet deltog i gaderæs i Randers

Politiet er nu i gang med at undersøge sagen, og har ellers ikke yderligere kommentarer til sagen, oplyses det videre i pressemeddelelsen.

Hvad ledelsen i dansk politi er utilfreds med, er til gengæld store succeser i udlandet. I Sverige – selv helt i USA – promoverer ordensmagten lovlige gaderæs  under ordnede forhold ved at deltage i lovlige løb under kontrollerede forhold.

Også på Boosted Magazine facebookside er opbakningen til betjentene i Randers stor.

Ordensmagten kan åbenbart også få kløe i højrefoden, når de ser 201 meter asfalt uden hastighedsbegrænsning 😀

Slået op af Boosted MagazineSøndag den 25. august 2019

– Respekt!!!!!! til det danske politi.
Det er SÅ god stil det der, skriver Kenneth Larsen

Og han bakkes op af Jackie Jørgensen

–  God stil! Tænker det er en del af forebyggelsesinstansen – politiet ejer internettet i dag.

Netop disse ‘mod politiet’-løb på helt lovlig vis kalder amerikanerne for ‘Beat the heat’.

Se det klippet herunder

 

 

Politiet deltog i gaderæs i Randers

Da der lørdag aften blev kørt lovlig gaderæs i Randers, var det med deltagelse af to patruljevogne fra Østjyllands Politi

201 meter er distancen for alle, der deltog i Striben Randers’ lovlige gaderæs lørdag aften – også for betjentene fra Østjyllands Politi, som valgte at tage del i de helt lovlige løjer.

– Skal politiet ikke lige have en hånd? De kommer her og hygger med os. Det er fantastisk det her, lyder det fra arragementens speaker, mens politibilerne kører op om startstregen.

LÆS OGSÅ: Bilist forsøger at støvsuge benzin ud af dieseltank – brænder bilen af 

Det er første gang i Striben Randers’ historie, at politiet gør andet end bare at se på under de lovlige løb.

– De kom bare hen og spurgte om de måtte prøve, så sagde jeg ja, og så snakkede vi faktisk ikke mere med dem, fortæller  formand for Striben-Randers, Danni Nielsen, i en besked til Ekstra Bladet.

Hos Østjyllands Politi havde vagtchefen dog ingen kommentarer, da avisen ringede.

– Det ser forholdsvis kontrolleret ud. Hvordan og hvorledes det er kommet i stand, tør jeg ikke sige, udtaler vagtchef Jens Rønberg.

Kæmpe stort respekt til Østjyllands Politi ????????????????????? #politi

Slået op af Striben-Randers i Lørdag den 24. august 2019

 

Flere overhalinger: Sådan kan en F1-bil se ud i 2021

0

Der skal køres tættere og overhales mere i Formel 1 fra 2021

Derfor kan dette bud på næste generations F1-racere fra Sabuer Motorsports vindtunnel give os et praj om, hvad der venter i motorsportens kongeklasse.

Endnu mens F1-feltet holder sommerpause fra racet på banerne, foregår der nemlig en masse testarbejde – også på fremtidens biler. En fremtid hvor motorsportsorganisationen FIA gerne ser flere overhalinger og mere tæt kørsel i feltet.

Et af de helt store problemer i sporten lige nu er da også det luftrum, der opstår bag de enkelte racere. Biler bagved får simpelthen ringere downforce af at ligge i den forankørendes ‘beskidte luft’. I dag taber F1-racerne helt op til femten procent af deres downforce, når de ligger bagved en anden.

En mere enkel racer
Og når princippet ‘ground effect’ samtidig er forbudt, ja, så er overhalinger blevet en meget svær disciplin i moderne Formel 1.

Meget af næste generations F1-racer er indtil videre blevet til i en computer, men intet slår en gammeldags vindtunnel-test. Derfor har FIA brugt Saubers til at teste nye ideer. Og det er altså noget af det arbejde, der nu er offentliggjort.

For-og bagende på bilerne ser ud til at blive simplificeret i høj grad, mens det er værd at bemærke, at de 18″ hjul ser ud til at skulle køre med en form for hjulkapsler. Lidt som vi så det i 2009-sæsonen, hvor Brawn GP og Jenson Button overraskende for både resten af feltet og tilskuere løb med verdensmesterskabet.

 

 

 

Sportscar Event indtager Fyn – når én Ferrari ikke rækker

0

Søndag den 1.september kører Sportscar Event penge ind til et godt formål ved at give den bundgas ved HCA Airport i Odense

Sportscar Event har kørt siden 2002. På den tid har de mange superbiler og deres ejere kørt flere millionbeløb ind til godgørende formål. Næste gang er på Fyn ved HCA Airport i det nordlige Odense.

– Alene i år har sportsvognene og deres ejere kørt 2,2 mio. kr. hjem. Og vi håber at nå de tre millioner inden året er omme, fortæller Morten Dons fra Sportscar Event.

Tanken bag er ganske simple.

En flok ejere af fine sportsvogne inviterer publikum på et par flyvende omgange på en racerbane – eller som på Fyn på en start/landingsbane. Passagererne betaler fra 200 kr. og typisk op til 1.000 kr. for turen. Pengene – der køres ind – doneres til hjælpearbejde. Bl.a. til Børnecancerfonden.

Racerkører: I virkeligheden er det os der takker
På de sidste fem år er det blevet til 11 millioner gode danske kroner i donationer.

Blandt kørerne på HCA Raceway er en håndfuld af hjemmebanekørere. Fire mænd og en kvinde, der ser dette her som den perfekte win-win. Blandt andet siger Thomas Larsen, der kører Honda NSX

– Inden en tur spørger jeg altid: ”Er du klar? Godt. Let’s go!” Og alle siger tusinde tak for turen. Men i virkeligheden er det jo os, der takker alle dem, der køber en tur.

Kom og oplev superbiler som Ferrari 488 Pista,  Porsche 911 GT2 RS, Chevrolet Corvette C6 Grandsport og mange flere.

Sportscar Event Fyn
Hvad: En passagertur til fordel for kræftramte børn

Hvor: HCA Airport nord for Odense

Hvornår: 1. september kl. 9-16

Gratis entre

Pris på ture: Fra 200 kr. til typisk 1.600 kr.

Mere info: www.sportscarevent.dk

 

Monster Trucks laver nyt show i København

0

Hot Wheels Monster Trucks indtager Royal Arena med motorbrøl til januar

For første gang nogensinde kommer Hot Wheels Monster Trucks Live til Danmark. Det sker når de kæmpe amerikanere indtager Royal Arena i København den 17.-18. januar.

Det var en innovatør, en raketforsker og en bildesigner, der i 1968 opfandt metalmodelbilerne ”Hot Wheels” i størrelsesforholdet 1:64. De blev designet til både at se fantastiske ud og lave tricks. Legetøjsbilerne er siden blev en kæmpe succes verden over.

Og det er altså de biler – bare i 1:1 – der i begyndelsen af næste år giver et show på dansk jord. Netop nu er showet rundt i resten af Europa efter en flere måneder lang turne rundt i hjemlandet, USA.

BILER BLIVER KNUST
Udover de kæmpemæssige monster truck rummer showet også flere internationale stjerner fra  freestyle motocross.

Også et verdensrekordforsøg og et besøg fra Megasaurus – en bilspisende, ildspyttede og forhistoriske robot, der elsker alt med fire hjul, vil være til at få øje på, når Hot Wheels Monster Trucks Live kommer til Danmark.

Læs mere på Hot Wheels kommer til København.

 

Hvis bare alle BMW i8 lød som racerbilen med V8

0

Racerbilen BMW i8 GTR er meget anderledes end gadeudgaven – og så lyder den meget bedre

Hvor gadebilen BMW i3 må tage til takke med en 1,5-liters trecylindrede motor og lidt elektrisk hjælp, er fabrikken gået den stik modsatte vej på racerbanen.

i8 GTR er et bæst med suge-V8 på fire liter. Samme motor som BMW har brugt i Z4 GTE og andre GT3-racere. I i8 GTR yder den 540 hestekræfter.

Det er dog værd at pointere, at selvom i8 GTR faktisk ligner gadebilen, så er de egentlige lighedspunkter meget få. Udseendet er blot en skal, som er bygget ovenpå en rørramme fra franske Solution F. Det gør, at raceren ikke vejer et gram mere end 1.100 kilo – til sammenligning vejer gadebilen tæt på 1.600 kilo.

Kom nu, BMW. Sæt nummerplader på skidtet!

Nissan: GT-R kan fylde 20 – før der kommer en ny model

0

Med sine 12 år på bagsmækken skulle man tro, at den nuværende GT-R er pensionsmoden. Nej, siger Nissan

Japanerne overvejer stadig, hvad og hvordan den nuværende Nissan GT-R skal afløses. Faktisk diskuteres det stadig om drivlinjen skal være fuldt ud elektrisk, eller om det skal være en hybrid mellem benzin og elhjælp, der får den kommende R36 GT-R frem ad.

Men så meget stadig idéfasen anerkender Nissan, at den nuværende R35 GT-R kan være her i mange år endnu. Til Motoring fortæller GT-R-chef Hiroshi Tamura, at det er muligt, at R35 GT-R fylder 20 år, inden en ny model overtager samlebåndet.

– Jo, R35’eren har været her længe, men for modelåret 2017 er den som godt som helt ny i sin udformning. Og det er selve udformningen af bilen, der er teknologien, citerer Motoring Nissanchefen for at have sagt.

Snakken om at lade sig inspirere af Nissan Vision Gran Turismo fra 2014 synes at være helt forstummet. Men man kan selvfølgelig aldrig vide.

 

Ny Opel Corsa-e: Verdens første elektriske rallybil

0

Opel har løftet sløret for verdens første elektriske rallybil – Corsa-e Rally

Bilen får tilmed sin helt egen løbserie, Opel e-Rally Cup, der skal erstatte den nuværende Adam R2.

Rallyudgaven af den nye Corsa er baseret på den elektriske gadebil, Corsa-e, og dens batterier leverer nok til en ydelse på 136 hestekræfter 260 newtonmeter fra et 50 KWh-batteri.

LÆS OGSÅ: Opel fejrer 120 år med fed video

Helt det samme som gadebilen. Men til forskel fra udgaven med nummerplader er rallybilen udstyret med LSD-bagtøj.

Fabrikken forventer at bygge 15 Corsa-e rallybilen til 2020-sæsonen af Opel e-Rally Cup. Prisen forventes at lande på cirka 50.000 euro per elektrificerede rallyvogn.

 

Tuner ruller den nye Supra til 535 hk – “hun har meget mere i sig”

Toyota har bebudet hurtigere udgaver af Supra Mk.V – men der er allerede en masse power i bilen

340 hestekræfter, siger Toyota. Meget mere siger tunerne, der har haft Supra Mk.V på et rullefelt.

Senest har de amerikanske tunere fra DME fået 535 hk og 627 newtonmeter ud af en rullefeltsmåling – altså på hjulene. Og det blot ved at udskifte turboerne.

DME mener endda, at der er meget mere power i den BMW-leverede rækkesekser.

@DMEtuningTexas X @GoLabWorx X @Eagsatx @gatedsix Full bolt on Supra with @Pureturbos making WORLD RECORD power 527WHP / 462WTQ… Stay Tuned! ??? She’s got a lot more in her! ??–DM/Text/Call us @DMEtuningTexas for a Quote or Questions! We can Tune Most Cars Remotely! ? You can also see Gains & Check Out on our Website! (Link in Bio) ! ??……#dmetuningtexas #dmetuning #toyotasupra #toyota #supra #mkvsupra #racing #supramk5 #supramk4 #supra_nation #supraculture #carswithoutlimits #cargasm #carsofinstagram #carporn #dyno #dynotune #dynojet #ecutuning #cartuning #topgear #tx2k #houstontx #dallastx #1320video #racingfx #worldstar #worldrecord #motortrend #carthrottle

Slået op af DME Tuning Texas i Søndag den 18. august 2019

F&F 9 genopliver “den orange Supra”

0

Inkarnerede Fast and Furious-fans får en bekendt farve/bil-kombination at se, når den niende film i F&F-rækken får premiere

Kan du dine Fast and Furious-film, husker du sikkert den orange Supra Mk.IV, som Paul Walkers filmalias Brian O Conner kørte rundt i i den første film 2001.

Og nu – med den niende film i rækken – vender den orange farve og Supra-navnet tilbage til serien.

Det ser i hvert fald sådan ud på de behind the scenes-klip, der er dukket op fra filmoptagelserne, som lige nu foregår i Georgien. Her ses en orange Toyota Supra A90 brugt i flere scener.

LÆS OGSÅ: F&F-optagelser ramt af grumt uheld: stuntmand i fald på 9 meter

Flere internationale medier er ikke i tvivl om, at den orange farve og Supraen er tilbage i serien for at minde fans om den afdøde Paul Walker.

Men hvordan det helt præcist hænger sammen, må vi nok vente til premieren med at få svar på. Fast & Furious 9 har efter planen verdenspremiere den 10. april 2020.

https://www.instagram.com/p/B1WguioAP5-/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B1Wewwrggug/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B1WKeChA6Ok/?utm_source=ig_embed

 

 

Her er den nye Audi RS6 – 600 hk og mega bremser

0

Mild hybridteknik skubber ydelsen opad i den nye Audi RS6

I disse dage fejrer Audis RS-divison 25-års jubilæum. Et meget passende tidspunkt at lufte en ny model på.

Som sagt, så gjort – hils på den nye RS6. En drøm af en stationcar, der kan gå 305 km/t på Autobahn og have plads til hele familien plus et par hunde og anden oppakning imens.

Helt præcist yder den fire-liters biturbo-V8 600 hestekræfter – 40 mere end den forrige RS6, når RS6 C7 Performances 605 hestekræfter ikke regnes med, og 800 newtonmeter.

Det hele kan lade sig gøre, fordi et 48-volts batterisystem lader på starter/generator, når bilen bremser eller coaster, når der ikke trykkes på speederen.

Det kan i teorien også spare på brændstofforbruget – eftersom den brutale stationcar faktisk holder motoren slukket i op til 40 sekunder mellem 55 km/t og 160 km/t.

Kræfterne fordeles af et permanent firehjulstræk, der spiller ydelsen 40:60 mellem for-og baghjul.

STØRSTE BREMSER NOGENSINDE
Fælgene er kæmpe. Altså som i 22″ store. Fordi der under dem skal være plads til de ti-stemplede bremsekalibre rundt om RS6erens kemiraske bremseskiver.

De største skiver Audi nogensinde har monteret på en gadebil.

LÆS OGSÅ: 25 år med Audi RS

0 til 100 km/t tager 3.6 sekunder, mens automatgearkassens otte trin trækker bilen fra 0 til 200 km/t er ovre på sølle tolv sekunder.

Med et nyt “RS mode” kan en drejeknap på rattet justere bilens response i alt fra motor til luftundervognen. Noget lignende ses i BMW M-modeller, som har M1 og M2-knapper, der kan det samme.

SMART LUFTUNDERVOGN
Luftundervognen er tilmed så smart, at den kan sænke sig automatik, når der virkelig er fart på den nye RS-stationcar. I forvejen er RS6 20 millimeter lavere end den almindelig A6. Når der rigtig er smæk på, bliver det til 30 millimeter.

RS6 kan også bestilles med konventionelle med stålfjedre og adaptive støddæmpere, som kan justeres i tre trin.

Produktionen af RS6 C8 forventes at begynde i starten af 2020.


Fordzilla: Ford lancerer esportshold

0

Mange millioner sidder bag rattet i den virtuelle verden. Nu vil Ford være med

Esporten er for alvor rykket ind i bilernes verden. Ford meddeler nemlig, at fabrikken vil starte sit eget esportshold.

Fordzilla er navnet på temaet, der skal bestå af online-racerkører fra Frankrig, Tyskland, Italien, Spanien og Storbritannien.

I år forventes e-sportsbranchen at omsætte for næsten 7,4 milliarder kroner på globalt plan, hvilket svarer til en stigning på hele 26,7 procent sammenlignet med 2018.Samtidig vil antallet af seere inden for e-sport nå op på næsten 454 millioner, skriver Ford Danmark i en pressemeddelelse.

Det kan altså vise sig særdeles lukrativt for den amerikanske bilgigant, at gå ind i den digitale raceverden.

Fords udvalgte onlineracere skal blandt andet konkurrere mod andre esports-racere i Microsoft-spillet “Forza Motorsport 7”.

Nu fås Ford Focus RS med 520 hk

Tuningsspecialisterne fra Mountune har endnu engang kastet hestekræfter efter Ford Focus RS

Mountune har sådan set allerede haft fingerne i Ford Focus RS Mk.III. Af flere omgange endda.

Men det har bare ikke helt været nok. Derfor er de nu ude med et kit, der giver den femdørs hot hatch 520 hestekræfter.

LÆS OGSÅ: Hva’ så, kaninfjæs? Her er den nye BMW 4-Serie

170 hypper mere end de originale 350 fra den 2.3-liters Ecoboost-motor. Hvad der er næsten mere imponerende – er – at Mountune har fundet 700 newtonmeter i samme ombæringen.

Tunerne kan levere bilen med 450 hestekræfter. Men hvem skulle dog være interesseret i det, når nu 520 hestekræfter kan fås for små 6.000 britiske pund.

Ikke fordi det er et slagtilbud – men alligevel.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se billederne af bilen.

 

 

Verdens hurtigste haveskur rammer dragstriben

Ikke overraskende går det ikke ret tjept

Men hey, det er et haveskur med en V8-motor fra en Audi RS4. Det vilde projekt med 450 hk skrev vi om i sidste måned.

Og nu har ejeren altså gjort forsøget på 402 meter asfalt, der går lige ud. En stærkt modvind har afgjort spillet ind, men haveskuret med den potente 4.2-liters V8 kom over stregen i tiden 15.49 sekunder.

Da var hastigheden oppe på 138 km/t. Alligevel har ham i Opel Astraen i modsatte bane nok lige løftet øjenbrynene en ekstra gang.

 

 

Vanvittig Audi TT med 1.070 hk kører 317 km/t

Don Octan er en troldmand, når det kommer til projekter med vanvittig meget power og fire hjul

Auto Show har lige haft besøg af verdens hurtigste Volkswagen Polo. Men ejeren, Don Octane, har også en vanvittig Audi TT RS.

Ved et nyligt afholdt “Half Mile”-event i Berlin, spurtede bilen over målstregen med 317 km/t.  Under hjelmen ligger en hidsighed af en VR6-motor med 2,1 bars ladetryk.

Hvad bilen yder i den opsætning, ved vi ikke. Men ved 1,8 bars ladetryk er der 1.070 hestekræfter til rådighed.

 

 

 

Bilist forsøgte at støvsuge benzin ud af dieseltank

0

En kvindelig tysk billist forsøgte på en noget alternativ vis at gøre skaden god igen, da hun fik hældt benzin på sin dieselbil

Frem med støvsugeren og sug! Det må have været nogenlunde sådan, en tysk kvinde tænkte, da det gik op for hende, at hun havde fyldt benzin på sin diesel-drevne Volkswagen Passat.

Sammen med en forbipasserende fik kvinden nemlig skubbet Passaten over på tankstationens nærliggende plejeområde.

Her gik kvinden ganske enkelt i gang med at “støvsuge” benzinen ud af dieseltanken. Smart, kunne man tænke.

Hvis altså ikke det var fordi, dampe fik benzinen til at antænde. Hvilket sendte kvinden på skadestuen med en forbrændt hånd, mens der gik ild i både bil og støvsuger.

Skaderne løber op i 30.000 euro, oplyser det lokale politi i en pressemeddelelse.

Den udbrændte Volkswagen Passat

James Bonds Aston Martin DB5 solgt for rekordmange millioner

0

En af de blot fire Aston Martin DB5, der blev bygget til James Bond-filmen “Gold finger”, er blevet solgt

Og prisen var vanvittig høj, da den 55 år gamle brite var under hammeren hos auktionshuset RM Sotheby’s i Monterey, USA.

$6,385,000 lød prisen på, da hammeren faldt. Det er tæt på mere end 400.000 mere end bilens maks-vurdering, der blev vurderet til at være mellem fire og seks millioner dollar værd.

Prisen er da også rekordhøj, da den hidtil dyreste DB5 “kun” kostede 4.2 millioner dollar, da den blev solgt på en auktion i 2010.

Hvilket gør Bond-Astonen til den dyreste Bondfilm-bil, der nogensinde er solgt. Bilen står da også, som den gjorde under optagelserne til Goldfinger i 1964.

Altså med katapultsæde, radarudstyr og maskingeværer skjult i det forreste sideblink.

 

Ny undersøgelse: Diesel er lige så ren som el

0

Både benzin-og dieselbiler udleder næsten ingen skadelige stoffer, viser ny Euro NCAP-rapport

En ny Euro NCAP-test viser, at de nyeste dieselbiler på markedet er lige så grønne som elbiler, når det kommer til udledningen af de skadelige stoffer.

Euro Ncap Green-testen guider forbrugerne i retningen af de mest mest miljø- og klimavenlige biler. Overraskende viser den seneste udgave af testen, at en dieselbil kan opnå samme resultat som en elbil, når der testes for udledningen af skadelige stoffer.

Elbilen Nissan Leaf og dieselbilen Mercedes-Benz C-klasse 220D 4Matic opnår samme resultat – nemlig maksimale 10 point.

Når det kommer til Co2-udslip begynder det dog, at se sortere ud for testens biler med forbrændingsmotorer. Her fører elbilen stadig.

Danske FDM har set på testen, og her har man følgende kommentarer

– Der er god grund til at være kritisk over for ældre dieselbilers miljøegenskaber, som i den grad hører fortiden til. Men som Green NCAPs test og andre uvildige test på det seneste har vist, har producenterne fået bugt med udledningen af skadelige stoffer, der nu er tæt på nul. Det er naturligvis positivt.

Organisationen ser dog ingen grund til at dømme dieselbiler – især de helt nye – ude endnu.

De fem testede biler:

Fem Green NCAP-stjerner

Nissan Leaf (elbil)

Fire Green NCAP-stjerner

Opel Corsa (benzin)

Tre Green NCAP-stjerner

Mercedes-Benz C220D (diesel)

Renault Scenic Blue DCI 150 (diesel)

Audi A4 g-tron (CNG gas)

EB 110-hyldest: Bugatti bygger kun 10 Centodieci

0

Bugatti tager en helt særlig bil med til årets Pebble Beach-udstilling

Centodieci – altså 110 på italiensk – er en hyldest til 90’er-ikonet, Bugatti EB 110. Fabrikken, der i dag er ejet af Volkswagen-gruppen, fortsætter da også symbolikken, i det der kun bygges ti biler. Præcis 110 år efter Ettore Bugatti skabte mærket.

Den nye hyperbil hylder EB110, der blev bygget, da Ettore ville været fyldt 110 år i 1991. Åh, den symbolik.

Efter en kuldsejling måtte fabrikken dog lukke, og hvis ikke det var for VAG-koncernen, var Bugatti nok gået i den brede offentligheds glemmebog.

Siden har Veyron, Chrion, Divo og nu altså Centodieci gjort Bugatti uforglemmelig

W16-motoren på otte liter yder 1.600 hestekræfter. 0 til 100 kilometer i timen er overstået så hurtigt, det ingen gang kan skrives ned (ps: 2.4 sekunder). 0-300 km/t tager bare 13.1 sekund – 13.1!

Tophastigheden er elektronisk begrænset til 380 kilometer i timen – og hele herligheden, ja, den koster otte millioner engelske pund. Altså eksklusiv skatter, moms og andre afgifter.

 

 

Kvinde får indopereret Tesla-nøgle i arm

0

Se, det er en plastikoperation der vil noget

En amerikansk Tesla-ejer har taget plastikkirurgi til det næste skridt. Hun har nemlig fået indopereret sin Model 3’s nøglekort-chip i sin arm.

Det cyborg-agtige ‘trick’ gør hende nu i stand til at åbne eller låse bilen bare ved at bevægen armen i nærheden af bilens sensorer.

På Youtube går kvinden også under sit alias Amie DD, og det der med mærkelig plastisk-kirugi er, hvor underligt det end lyder, ikke noget nyt for hende.

Det er efterhånden nogle år siden, at hun fik indopereret en anden chip i sin hånd. Den gør hende ligesom med Tesla’en i stand til at åbne døre. Bare derhjemme i stedet for i bilen.

Faktisk købte Amie DD Teslaen i håbet om, at bilens nøglekort ville spille sammen med den chip, hun i forvejen havde i sin arm.

Men nej – og så må man jo forfra igen!

 

T-Roc R er her – en Golf R bare højere

0

VW føjer et ‘R’ til SUV-navnet T-Roc – det betyder 300 hk og firehjulstræk

Den blev præsenteret på Geneve Motor Show tidligere i år – og nu er den her, VW T-Roc R. Volkswagens første R-behandling af en SUV.

Kort sagt betyder det drivlinjen fra en Golf R – altså en to-liters turbobenzin-motor. Inklusiv firehjulstræk. Det hele – de 300 hestekræfter og 400 newtonmeter – er koblet til en syvtrins dobbeltkoblingsgearkasse. Eller blot DSG.

Den cocktail sender T-Roc R fra 0 til 100 km/t på 4,8 sekunder, hvilket faktisk er 0,1 sekund hurtigere end VW sagde, da de præsenterede bilen i Schweiz.

Imens topfarten er elektronisk begrænset til 250 km/t, som tyskerne har for vane. Standardudstyr på T-Roc R inkluderer sportsundervogn,  18″fælge og lauch control.

19″ fælge og et R-Peformance-udstødningsystem er ekstraudstyr. Men det synes vi lige så godt, kommende T-Roc R-ejere kan krydse af, når de er i gang hos forhandleren.

 

 

Audi arbejder på R8-erstatning med 950 hk

0

Et træk i skiftet fra benzin til el kunne være en R8 med tæt på 1.000 hk

I hvert fald hvis man spørger Audi, der har haft R8èren som modelprogrammets juvel siden introduktionen i 2006.

En bil der er berømt for sin skrigende V10-lyd. Og meget svær at erstatte med en elbil, der som bekendt udover en let summen er helt lydløs.

Den næste Audi TT er allerede bekræftet som elbil, derfor er det ikke usandsynligt, at R8 kører samme vej, når den nuværende model skal pensioners.

Ifølge Car Magazine har Audi da også allerede været i dialog med superblisproducenten Rimac om et muligt samarbejde.

LÆS OGSÅ: Tuner vil have 1.000 hk ud af den nye Supra

Ud af det samarbejde forlyder det, at elbilen RS e-Tron skal fødes. En tosædet sportsvogn med megapower på batteripakken. Det skal ske allerede i 2023 – mens de første eksemplarer skal kunne leveres til kunderne året efter.

Motorerne skal der være fire af, og Rimac skal sørger for, at de tilsammen yder 950 hestekræfter. Hvilket vil sende den elektriske R8-erstatning fra 0 til 100 km/t på bare 2.5 sekunder – eller derunder!

Permanent Quattro-firehjulstræk er selvfølgelig stadig en del af pakken.

 

 

 

 

Tuner vil have 1.000 hk ud af den nye Supra

PapadakisRacing er i fuld sving med at skille den nye Supras BMW-motor ad, tunerne vil nemlig have 1.000 hestekræfter ud af den

At 2JZ-ombygningerne i den nye Toyota Supras motorrum ville komme, var blot et spørgsmål om tid.

Om nogle ville give sig i kast med den fabriksmonterede rækkesekser fra BMW – andet end at afmontere den – var straks et andet spørgsmål. Men jo – det er nu også sket.

I hvert fald er nogle amerikanske tunere i gang med at se på, hvor meget power de kan hive ud af BMW-motoren med den interne kode B58.

HØR HER: Akrapovic sætter lyd til den nye Supra

Og de har allerede et mål – 1.000 hestekræfter. Intet mindre. Motoren har da også i forvejen et ry for at være særdeles tuningsvillig, Litchfield har eksemplevis allerede vredet 426 hestekræfter ud af den.  Alene ved at omprogrammere motorstyrringen.

Stephan Papadakis er manden, der vil forsøge at få de mange heste ud af B58`eren.

– Jeg kender ikke til den på forhånd, for mig er det en helt ny konstruktion. Jeg ved ærlig talt ikke, hvad jeg går ind til her. Men det er spændende og jeg lever og ånder for en god udfordring.

 

Nu kommer VW T-Roc som topløs

0

Volkswagen har netop løftet sløret for T-Roc Cabriolet

Det er måske lige sent nok på sommeren, men nu har Volkswagen i hvert fald vist verden, hvordan en topløs udgave af crossoveren T-Roc skal se ud.

Faktisk er det mærkets eneste cabriolet, Golf Cabriolet er nemlig ikke længere på programmet. Men for at kunne fjerne taget har VW måttet ændre drastisk på bilens konstruktion.

Akselafstanden er blevet hele 37 millimeter længere end den almindelige T-Roc, mens hele bilen er vokset 34 millimeter i længden.

Alt sammen for at kompenserer for den styrke der forsvinder, når taget ryger sig en tur.

Også bagagerumspladsen lider under, at der nu skal være plads til et soft top-tag også. Det skrumper nemlig med 161 liters – så der nu kun er 284 liters kapacitet.

Men det er nok ikke hvad cabrioletkøbere bekymrer sig allermest om i denne verden.

Motormæssigt bliver den kraftigste T-Roc uden tag udstyret med en 1.5-liters benziner med turbo og 150 hestekræfter. Den variant fås kun med det automatiske DSG-gear, mens en 1-liters benziner fås med seks manuelle gear.

T-Roc Cabriolet præsenteres på Frankfurt Motorshow til september.

Nu fås Supra med manuelt gear – men ikke fra fabrikken

En amerikansk tuner tilbyder nu at lægge manuelt gear i den nye Supra – men det er dyrt

Hvad end vi vil det eller ej – den automatiske ZF-gearkasse skifter gennem sine otte-trin hurtigere, end noget menneske nogensinde vil kunne betjene tre pedaler og et manuelt gear.

Alligevel har en amerikansk tuner nu fundet ud af, hvordan de skal få en manuel BMW-gearkasse til at spille sammen med Supra`ens øvrige teknik – som i øvrigt også er fra BMW.

European Auto Group – som tunerne kalder sig – har allerede fortalt mediet Carbuzz, at de tager mod depositumer fra interesserede kunder.

LÆS OGSÅ: Porsche med megapower – 680 hk i Cayenne Turbo S Hybrid

Men det er en dyr og langsommelig proces. EAG-chef Art Bartosik fortæller i interviewet med Carbuzz, at det vil tage mellem 30 til 40 dage at bytte automatgearet ud med den manuelle løsning, og at prisen render op i 12.000 dollar.

Interesserede kunder skal lægge halvdelen af beløbet i depositum. Men så får de også en bil med tre pedaler og lidt ekstra hestekræfter tilbage.

EAG udfører nemlig opgaven i samarbejde med en canadisk BMW-specialist, der pumper Supraens tyske rækkesekser op til 430 hestekræfter, inden den leveres tilbage.

Nu med tre pedaler.

 

Porsche med megapower: 680 hk i Cayenne Turbo S Hybrid

0

Det behøver ikke være kedeligt at køre grønt – Den nye Cayenne Hybrid har stadig V8

Den har så også en rimelig potent batteripakken til at supplere den fire-liters  turbo-V8.

Det giver i alt 680 hestekræfter – hvilket er 130 hestekræfter mere end den almindelige Cayenne Turbo.

Med 900 newtonmeter har hybrid-porschen da også mere moment end selv den mægtige Lamborghini Urus. Faktisk må Cayennen kun se sig slået af én bil på hele SUV-markedet, og det er den vanvittige Jeep Grand Cherokee SRT Trackhawk.

Hvad Porschen minimalt mangler af hestekræfter og moment opvejer samlekvalitet og kabinen så rigeligt for.

Men faktisk fejler præstationerne intet. Den store SUV flyver fra 0-100 km/t på 3.8 sekunder. Det gør den hurtigere end en 911 GT3 med manuelt gear. Selvom batteriet gør den 300 kilo tungere end den almindelige Cayenne.

Topfarten i Cayenne Turbo S Hybrid er ikke som vanlig begrænset til 250 kilometer i timen. Her render speedometret nemlig til 295 km/t.

 

Gigantisk samling til salg: Bonde samlede 200 biler

0

I weekenden løb en helt speciel auktion over stablen, da en afdød bondes bilsamling skulle finde nye ejere

For  James Graham begyndte det med en Ford Coupé årgang 1934. Siden kom flere og flere og lidt flere til.

Faktisk så mange at da Graham – som var landmand – døde i december sidste år, stod der 200 biler på hans grund i Wheaton, Minnesota.

LÆS OGSÅ: Se Chevrolet-forretning blive åbnet efter 17 års stilstand

Auktionshuset Vanderbrik tog sig af opgaven med at få solgt den store, firehjulede flåde. Og du kan se en liste over samtlige biler her.

 

Audi vil ikke – så MTM bygger “RS Q2” med 480 hk

Med 280 hestekræfter fejler Audis egen SQ2 bestemt ikke noget. Lille, frisk vogn. Men!

Det kan selvfølgelig altid gøres bedre, og det har tunerne MTM så gjort. Når nu fabrikken i Ingolstadt ikke vil ofre en RS-behandling på den lille SUV.

Ved at opdatere indmad og omprogrammere motorstyringen har MTM fået 480 hestekræfter ud af den to-liters turbobenziner. Den operation koster 15.000 euro. Eller det samme som en ny, veludstyret VW Polo med tyske nummerplader.

En pris MTM godt ved, at de færreste kunder vil lægge for en mikroskopisk SUV med lidt spræl i. Stage 4-optimeringen har derfor også mindre og knap så dyre søskende-programmer.

Stage 3 tilbyder 440 hk til 8.500 euro, Stage 2 betyder 381 hk til 4.500 euro, mens Stage 1 må ‘nøjes’ med 360 heste for 1.500 euro.

Sidstnævnte er sikkert prisen på et sæt LED-forlygter til en Polo.

Er pengene det mindste problem, så udstyrer MTM også gerne Audi’en med keramiske bremseskiver hele vejen rundt. Mens sænkningsfjedre og 20″ aluminiumsfælge bør være obligatoriske krydser på udstyrslisten.

 

BMW E30 gemmer på wankelmotor med 550 hk

Pac Performance er specialister i wankel-tuning, så selvfølgelig har de lagt en hårdtpumpet sag i denne BMW E30

Denne BMW begyndte livet som en todørs 325i engang i 1980’erne. Nu hedder den ‘RROTER’, fordi rækkesekseren er skiftet ud med en tokamret 13B-wankelmotor.

En hidsig sag som australske Pac Performance med hjælp fra en Garrett GTX4088R-turbolader har fået til at yde 550 hestekræfter.

Samtlige heste går direkte i baghjulene via et E30 M3-differentiale og en femtrins gearkasse fra en anden generations RX-7, FC-modellen.

En Bilstein gevindundervogn sørger for, at bilen ikke krænger gennem sving. M3-bremser skralder farten af – skulle det blive nødvendigt.

Slået op af Pac PerformanceMandag den 25. juli 2016

Slået op af Pac PerformanceMandag den 25. juli 2016

Slået op af Pac PerformanceMandag den 18. juli 2016