Denne bil bygger Alfa Romeo aldrig


Og det er der flere grunde til – blandt andet fordi den ikke findes mere. Men nøj – den kunne være cool på vejene. 

Den lille Alfa Romeo Brera er uden tvivl ét af italienernes største pletskud i ud i bildesign inden for de seneste 20 år. Havde den haft Alfas egen 3,2-liters Busso-V6’er, vil den tilmed have haft ét af bilindustriens bedste lydspor.

Brera er her ikke længere, og i dag er det en lidt mindre V6’er (på 2,9-liter) – og sedan – der er meget af Alfas ansigt ud af til. Men man kan man forene de to ting? Nogle karosserimagere fra italien – hvor ellers? – har gjort forsøget. De kalder bilen GT Sud-Est.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Bilen er den første af sin slags, og derfor har arbejdet taget et år at færdiggøre. Men bilens ejer siger, at det nu kan gøres på fire måneder. Måske tre hvis alt bare spiller. Og med den mangel på dele – der generelt er i bilernes verden lige nu – skal man ikke kunne lægge to og to sammen ret mange gange for at få svaret…

LÆS OGSÅ: Her vil de ikke sætte ladestandere op – så blev elbilejer fornærmet

Nå, men altså. Bilen her. Den er udstyret med en 2,4-liters dieselkværn. Hvilket nok ikke lyder særlig sexet i manges øre. Men vent. For der er planer om at udskifte motoren. Altså ikke til Alfas egen 3,2-liters V6’er, men en den 3,2-liters V6’er fra GM, som Alfa Romeo rent faktisk brugte, da Brera var på samlebåndet.

Med et kompressorkit kan V6’eren nemt få 350 hestekræfter. Og hvis du selv har en Brera, bygger PariS’5 GaraGe den gerne om. Prisen for selve ombygningen begynder ved 20.000 euro. Det svarer til godt 150.000 kr.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:




Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen

NÆSTE SIDE
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk