Autobahn-missiler: De hurtigste biler fra Tyskland

Sammenlagt kan de nå hastigheder over 2.000 km/t. Her ser vi nærmere på de hurtigste biler fra Tyskland. Den langsomste kører 'kun' 330 km/t.

Sammenlagt kan de nå hastigheder over 2.000 km/t. Her ser vi nærmere på de hurtigste biler fra Tyskland. 

Tyskerne var ikke bare først med bilen, over tid har de også skabt en række af verdens hurtigste og mest luksuriøse biler. Og ikke bare fordi de tyske bilister på udvalgte strækninger af landets motorvejsnet må køre så hurtigt, deres biler overhovedet kan.

Men de bilfabrikker kan altså meget mere “bare” at bygge biler, der kører stærkt i lige linje. De kan også gå stærkt rundt i sving for den sags skyld.

LÆS OGSÅ: Derfor får du en bøde for at parkere foran dit eget hus



Nå, men her har vi altså fundet de biler, der går absolut hurtigst og som kan takke deres tyske ophav for det.

PS: Vi har set bort fra konceptbiler for at fokusere på de biler, vi ved kan ramme 321 km/t. Hvorfor lige 321 km/t spørger du måske? Jo, fordi det er 200 mil i timen. Og det synes selv amerikanerne, briterne – og hvem der nu ellers gør hastighed om i mil – er hurtigt.

Audi R8 V10 Decennium – 330 Km/t
Den dyreste Audi R8 nogensinde går 7,6 kilometer på literen, og prisen på et af de blot 22 eksemplarer skal vi vist slet ikke spørge om. Den 5,2-liters centermonterede V10-motor skyder R8’eren hele vejen til en tophastighed på 331 km/t.

Foto: Audi AG

Mercedes-AMG CLK LM – 334 km/t
Er egentlig en racerbil bygget til 24-timers løbet i Le Mans, men Mercedes sendte også nogle civile udgaver på gaden. Hvilket betyder 6-liters suge-V12. Ja, præcis.

Et udyr der er i stand til at ramme 334 km/t på toppen. Bygget på samme platform, som McLaren byggede deres F1-monster op efter, skulle der være bygget 25 biler, for at Mercedes kunne leve op til homologiserings-bestemmelserne. Men man endte faktisk med at bygge 26 biler.

Foto: RM Sotheby’s

Porsche 911 GT2 RS – 340 km/t
En af de absolut mest hårdkogte maskiner fra Porsches produktionshaller i Stuttgart er så afgjort GT2 RS. Den vanvittige udgave af 991’eren er den nemlig den hidtil kraftigste 911 nogensinde bygget. Motoren er stadig hækvendt, men skruet gevaldigt op i forhold til det mere almindelige 911-program. GT2 RS’eren yder vanvittige 700 hestekræfter fra en 3,8-liters, sekscylindrede boksermotor.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre