Den tidligere danske bilimportør K.W. Bruun kom ud af 2024 med et underskud på 51 millioner kroner i den nye forretning Classic Car House.
Det kører ikke i Classic Car House. I hvert fald ikke, hvis man ser på bundlinjen for 2024. Faktisk er regnskabet blodrødt.
Det skriver Motormagasinet.
Helt konkret manglede der den 1. januar 2025 hele 51 millioner kroner i kassen. Ifølge Classic Car Houses direktør, Niels Erik Folmann, går der ‘nogle år’, før der er sorte tal at spore i regnskabet.
At omsætningen er vokset til 41 millioner hjalp heller ikke. For underskuddet er markant højere end det, K.W. Bruun-forretningen kom ud af 2023 med.
For to år siden tabte man ‘kun’ 37 millioner kroner på forretningen, der med tiden foruden et museum også skal blive til en egentlig forhandler af klassiske biler.
Forretningen i Lyngby er dog ikke det eneste i den danske bilbranche, hvor pengene fosser ud af kassen.
Den på mange måder ombruste værkstedskæde Skorstensgaard kom også ud af 2024 med et dundrende underskud.
På den måde har der nu været underskud i forretningen, som faktisk blev købt af en anden bilimportør i 2023, i fire år i træk.
Bilmærkerne i sig selv kan dog have det endnu værre. Blandt andet hos Nissan ser det stramt ud.
For selvom den danske importør over for Boosted nægter, at man rammes af en global spareplan, noterer japanerne sig alligevel et tab på 30 milliarder kroner i regnskabsbøgerne for 2024.
Tak fordi du læste med. Har du set en fejl i artiklen? Så fortæl os det: [email protected]