Chevrolet til bilejer: “Det tager 4 år at skifte batteriet i din elbil”

En kvinde har fået at vide, at det vil tage Chevrolet 4 år, før de når til hendes elbil, som skal have skiftet batteri på garantien. 

Egentlig kan man spørge sig selv, hvorfor Chevrolet Bolt-ejeren Patricia overhovedet kører elbil. Hun bor nemlig på en lille ø i Alaska, USA, hvor der ingen ladeinfrastruktur. Og færgen til fastlandet går kun én gang om måneden. Det skriver CarBuzz.

Besøg vores annoncør:Monster Trucks

Balladen om Chevrolet Bolt har været en af de største historier i bilernes verden de sidste par år. For Chevrolet bøvler gevaldigt med batteripakken. I 2021 rådede mærket Bolt-ejerne til at parkere ‘mindst 15 meter væk fra alle andre‘. Alt sammen på grund af brandfare.

Det går altså fire år
Og nu har Bolt-ejeren Patricia fået at vide, at Chervolet ikke har tid til at skifte batteriet i hendes bil før om fire år. Chevrolet har forklaret hende, at de kun skifte batterier i otte Blot-biler om måneden, fordi de kun får meget få reservedele ad gangen.

LÆS OGSÅ: Bilmærke i krise? Giver vild rabat på helt ny bil

Reklameblok:



Og Patricia er altså røget meget langt ned af listen. Det samme svar fik Blot-ejeren, selvom hun kontaktede en anden Chevrolet-forhandler. I mellemtiden kan General Motors ikke garantere, at batteriet i bilen ikke går op i røg.

CarBuzz skriver dog, at bilkoncernen prioriterer Bolt-modeller – som blev bygget mellem 2017 og 2019 – højest. I de biler er risikoen for brand nemlig største. På nuværende tidspunkt har blot 3 procent af bilerne, som er bygget senere end det, fået skiftet batterierne.

Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over otte år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk