Den danske BYD-importรธr er i stand til at fastholde priserne pรฅ det danske modelprogram trods straftold fra EU’s side.
Den danske BYD-importรธr fastholder priserne pรฅ det danske modelprogram trods straftold fra EU’s side.
Det meddeler importรธren i en pressemeddelelse.
I juli vedtog EU ellers, at der lรฆgges op til 38,6 procent straftold oveni de 10 procent told, alle kinamรฆrker i forvejen betaler for at sende biler til Europa.
BYD kan, fordi man indvilligede i at samarbejde med EU, da unionen undersรธge Kinas ulovlige statsstรธtte til landet bilindustri, slippe med 17,4 procent i straftold. Men det kommer bilmรฆrkets kunder altsรฅ ikke til at mรฆrke. I hvert fald ikke i Danmark.
LรS OGSร : VW ville have 70.000 kr. af Hans โ nu er regningen forsvundet
Det er ellers bevist, at BYD – der i de fรธrste mange รฅr kopierede alt fra Mercedes’ biler til BMW’s logo, har fรฅet milliarder af kroner i statsstรธtte fra Kina. Ligesom det kinesiske mรฆrke skruer sine priser gevaldigt op i Europa.
Altsรฅ nรฅr man ser pรฅ, hvad de samme biler, som danskerne kan kรธbe, sรฆlges for hjemme i Kina. Lรฆs mere om det her.
Hos BYD-importรธren er man dog umiddelbart tilfreds med, at det nuvรฆrende prisniveau kan holde sig.
– Vi er meget glade for at kunne meddele, at vi fortsรฆtter med de nuvรฆrende priser, ogsรฅ ved fabriksbestillinger.
– Vi รธnsker at sikre, at vores kunder stadig kan kรธbe eller lease vores biler til en pris, der er attraktiv og overkommelig for mange danskere, siger Sรธren Mรธller Pedersen, Country Director hos BYD Danmark.
Den danske importรธr lover sine kunder, at opgivne priser ogsรฅ fremover forbliver uรฆndret. “Sรฅ man med ro i maven nu ogsรฅ kan fabriksbestille en bil.”, lyder det.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her