Bugatti melder ALT udsolgt


Hvis du går og overvejer at smide penge i en nuværende Bugatti-model, har du allerede overvejet for længe. Der er ikke en eneste bil tilbage.

Da vi ramte slutningen af oktober sidste år, sendte Bugatti en advarsel ud. Det var ved at være nu, hvis man ville sikre sig en af de få ledige biler, som stadig var tilbage i ordrebøgerne. På det tidspunkt var der færre end 40 biler tilbage, lød det.

Og nu – i januar 2022 – er der ikke en eneste tilbage. Alle fabrikkens hyperbiler er blevet revet væk. I alt bestilte 150 personer med virkeligt dybe lomme et W16-motoriseret monster fra fabrikken i Molsheim. Interessant nok var 60 procent af dem nye kunder.

Af de 150 velhavende kommende Bugatti-ejere valgte 40 af dem Bolide-modellen alias “den mest ekstreme Bugatti nogensinde”. Og selvom det egentlig ‘kun’ er et hundedyrt trackday-legetøj, så skulle det franske mærke kun bruge et par måneder på at sælge samtlige biler.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:



Hver bil koster fire millioner euro (… altså før registreringsafgift). Mange penge. Men det betyder ikke, at kunderne ser noget til deres biler lige foreløbig. De må nemlig pænt vente til 2024. Og det er kun de første kunder.

Hva’ så nu?
2021 var generelt et år med meget fart på for Bugatti. Fabrikken begyndte at spytte de første eksemplarer af den ekstreme Chiron, Super Sport 300+, af samlebåndet. Sidste år var også året, hvor en mystisk ejer – mange gæt går på fodboldstjernen Cristiano Ronaldo – fik leveret 2 En bil Bugatti kun bygger i ét eksemplar til en pris på 11 millioner euro.

Artiklen fortsætter efter reklamerne:

Derudover blev alle Divo-biler overdraget til deres nye ejere.

Hvad sker der i så i år på fabrikken i Molsheim? Jo, formentlig vil EB 110-hyldesten Centodieci – som skal bygges i 10 eksemplarer – bygges færdige og leveres til kunderne. Super Sport 300 (uden plus-tegnet) vil også blive sendt ud af fabriksportene. Alt sammen en del af Bugattis plan at sende mindst 80 nye biler på vejene i år.

Reklame-video:


Bjørn Skjærup er journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over syv år. Email: bj@boosted.dk