Annonce:

BMW ved at bilisterne ikke kan lide elbiler

I BMW’s M-afdeling erkender vicedirektรธr Sylvia Neubauer, at det er svรฆrt at overbevise kunderne om, at de skal kรธbe en elbil. Derfor fortsรฆtter forbrรฆndingsmotoren.

For bare et par รฅr siden skulle alt i bilindustrien omstilles til kun at dreje sig om elbiler. Men efterspรธrgslen har vist sig ikke at fรธlge med udbuddet.

Og nu erkender folkene fra BMW’s M-afdeling, at det bliver en mere end svรฆr opgave at overbevise kunderne om elbilen.

Det er svรฆrere at overtale dedikerede bilentusiaster til at hoppe med pรฅ de elektrificerede biler. Islr dem der kun kรธrer pรฅ strรธm.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

Den nรฆste generation af BMW M3 vil derfor holde fast i forbrรฆndingsmotoren. Sidelรธbende fรฅr den dog selskab af en elektrisk udgave.

Det bekrรฆfter vicedirektรธr i M-afdelingen, Sylvia Neubauer i et interview med Top Gear.

Den elektriske udgave af bilen vil dog formentlig ikke pisse ret mange BMW-kunder af. I hvert fald ikke nรฅr det kommer til navnet.

Lige nu spekulerer flere medier i, at BMW vรฆlger at kalde bilen iM3.

Artiklen fortsรฆtter efter annoncen:

BMW er dog overbevist om, at man fortsat kan levere det, kunderne vil have. Det gรฆlder for dens loyale kundebase, selv hvis hele branchen mรฅtte skifte til biler pรฅ strรธm.

BMW M har mรฅske lรฆrt lektien hos Mercedes-AMG, hvor den nuvรฆrende C 63 er en katastrofe salgsmรฆssigt.

Allerede kort efter bilens premiere fortalte forhandlere om gabende tomme ordrebรธger, og om kunder der i stedet opsรธgte bรฅde BMW og Audis alternativer med fobrรฆndingsmotor.


Sylvia Neubauer anerkendte udfordringen kort efter, at M5 blev en plug-in hybrid. BMW M nemlig ganske kort tid efter, at arbejdet pรฅ deres fรธrste helt elektriske bil.

– Hvis man ser pรฅ vores kunder, som primรฆrt bestรฅr af entusiaster, er det ikke dem, der mest oplagt skifter til en elbil.

Elbilen til entusiasten kommer mรฅske aldrig

– Men jeg mener ikke, vi kun skal beskrive den mรฅlgruppe som den eneste mรฅlgruppe, for vi ser allerede en forandring, siger Neubauer.

Men at overtale entusiasterne til at skifte forbrรฆndingsmotoren ud bliver en svรฆr opgave. Og mรฅske sรฅ svรฆr, at elbilen til entusiasten aldrig bliver til noget.

Derfor satser BMW ogsรฅ pรฅ at holde forbrรฆndingsmotoren i live.

Tekniske detaljer og fremtidens M-Modeller

De prรฆcise tekniske specifikationer pรฅ de to, kommende M-modeller er ikke offentliggjort. Men meget tyder pรฅ, at begge vil have mere end 500 hestekrรฆfter fra fabrikken.

Annonce:

Den elektriske udgave vil sandsynligvis kunne hรฅndtere meget mere end det. I hvert fald i teorien.

BMW har allerede afslรธret, at deres opsรฆtning med fire elmotorer kan understรธtte op til 1.341 hestekrรฆfter. Ogsรฅ kendt som en megawatt.

Det er prรฆcis det samme tal som Lamborghini gรฅr efter i deres fรธrste, helt elektriske bil. Lanzador, som konceptbilen hedder, er dog blevet udskudt. Lรฆs mere om det her.

Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ fortรฆl os det: [email protected]

Lรฆs flere artikler efter annoncerne:

Bjรธrn S. Nielsen
Bjรธrn S. Nielsen
Bjรธrn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktรธr pรฅ Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 11 รฅr. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Skriv til [email protected]
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Lรฆs ogsรฅ

Populรฆre

Fรฅ vurderet din bil - gratis!

Auto Show Annonce

Nyheder til dig

Annonce:

Fรฅ gratis nyhedsbrev fra Boosted:

Noget er galt. Tjek venligst det udfyldte.
Tak for din tilmelding!

Flere populรฆre artikler

Lรฆs ogsรฅ