Reklame:

Bilmærke skifter mening om motor på grund af Euro 7

Den 2,9-liters V6-motor, som egentlig er udviklet af Ferrari, var i fare. Men nu, hvor EU er blevet enige om færre Euro 7-krav, lever Alfa-motoren videre. 

Det oprindlige udspil til en ny emissionstandard, Euro 7, skabte et kollektivt ramaskrig i bilindustrien. Mange forudså, at reglerne ville betyde forbrændingsmotorens død.

Det folkevalgte i EU kunne dog ikke blive enige. Og det hele er endt med en vandet omgang, der i høj grad minder om de nuværende Euro 6-regler.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

For Alfa Romeo betyder det dog, at den 2,9-liters V6-motor, mærket fik Ferraris hjælp til, da Giulia Quadrifoglio kom frem i 2015, ikke skal på pension.

I hvert fald ikke lige foreløbig. Det bekræfter Alfa Romeos administerende direktør Jean-Philippe Imparato i et interview til Autocar.

LÆS OGSÅ: Christoffer vil forbyde lovligt racerløb – “Vi kan ikke byde folk det helvede”

I samme interview antyder Jean-Philippe Imparato, at V6-motoren kan ende i flere biler, end Alfa Romeo allerede har på programmet. Direktøren vil dog ikke uddybe det udsagn.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Udover Quadrifoglio-modellerne har Alfa Romeo også lagt V6-motoren i den nye og supersjældne 33 Stradale. Her er den dog boret lidt op. Nemlig til 3 liter. Læs mere her.


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?