Reklame:

Bilmærke i krise: “Det skal koste 290.000 kr. at rette en bule i en elbil”

Værkstedsregninger kan være pebret. Men det er ikke ensbetydende med, at det skal være sådan. Det kunne en Rivian R1T-ejer for nylig konstatere. 

Det amerikanske bilmærke Rivian er i krise. Mærket taber 234.000 kr. på hver eneste bil, der triller af samlebåndet på fabrikken i Californien.

Men som om det ikke var nok, er en Rivian absurd dyr at reparere på. I hvert fald hvis reparationen skal gå via et autoriseret værksted.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Det kan Rivian R1T-ejer skrive under på. Han fik nemlig et tilbud på intet mindre end 41.000 dollars svarende til 290.000 kr., da han spurgte et mærkeværksted, hvad det skulle koste at rette en bule.

Værkstedet forklarede den høje pris med, at bulen sad på et uheldigt sted. For at rettet den ville det kræve, at man fjernede noget af taget, dele af batteripakken og de stort set alle paneler på bilen.

LÆS OGSÅ: Sker 1. januar 2024 – regeringen strammer kontrollen med disse bilister

Historien er fortalt af Matt Boyette, der lever af at rette buler ud for folk i Florida. Rivian-ejeren endte nemlig med at køre seks timer for at få Boyettes hjælp til at rette bulen.

Artiklen fortsætter efter reklameblokken:

Artiklen fortsætter her:

Til gengæld endte det hele med at koste bilisten noget mindre end 41.000 dollar i reparationer.


Reklameblok:


Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist, og så er han webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over ni år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Reklame:

Nyeste artikler

Reklame:

Motorsport

Læs også

Husk det nu

Reklame:

Har du læst?

Gratis artikler

Har du læst?