Den britiske bilproducent har indgået et usædvanligt samarbejde med det danske brand Joe & The Juice – og resultatet er verdens mest luksuriøse mobile kaffebar bygget på en Bentley Bentayga.
Når britisk luksus møder dansk livsstil, opstår noget helt særligt. Bentley Motors og Joe & The Juice har indgået et nyt globalt partnerskab, der skal hylde passionen for kaffe, kultur og godt håndværk.
Samarbejdet er markeret med en specialbygget Bentayga, som Bentley Mulliner har forvandlet til en kørende og meget, meget dyr espressobar.
Den unikke model kombinerer håndværket fra Crewe med Joe & The Juices karakteristiske energi. Bentayga’en er udstyret med indbygget kværn, espressomaskine og køleskab.
Alt sammen integreret i et specialbygget modul, der kan trækkes ud bag bilen og forvandle en parkeringsplads til en caféoplevelse i topklasse.
Bilen er lakeret i Joe & The Juices signaturfarve pink, kombineret med klassisk Bentley Green. Indvendigt fortsætter temaet med håndsyet læder i matchende nuancer og indlæg i ædle materialer, som vidner om Bentleys traditionsrige håndværk.

En hyldest til håndværk og fællesskab
Den specialbyggede Bentayga blev præsenteret ved et eksklusivt event i London, hvor både bilentusiaster og kaffeelskere fik mulighed for at opleve samarbejdet på tæt hold.
I de kommende måneder skal bilen på international turné og deltage i udvalgte kulturelle arrangementer verden over.
“Vi ønskede en global brandpartner, som ingen havde set komme. Samarbejdet med Joe & The Juice handler om at forene vores passion for kvalitet og design og skabe nye måder at møde vores kunder på,” siger Ben Whattam, marketingdirektør hos Bentley Motors til Boosted.dk.
Hos Joe & The Juice ser man også projektet som noget helt særligt. “Det her partnerskab forener to brands, der begge brænder for oplevelse og håndværk.
Vores Bentayga repræsenterer den energi og passion, vi gerne vil dele med mennesker verden over,” siger Kasper Garnell, Global Vice President of Brand hos Joe & The Juice.

Hvem er Bentley?
Bentley Motors har siden 1919 været symbolet på britisk luksus og håndværk. Fra de ikoniske Bentley Boys i 1920’erne til nutidens ejere har mærket altid forbundet performance, elegance og innovation.
I dag står Bentley over for en ny æra. Med strategien “Beyond 100” vil mærket blive verdens mest bæredygtige luksusbilmærke og satser på elektrificering af hele modelprogrammet.
Fabrikken i Crewe drives allerede på 100 procent vedvarende energi, og alle nye modeller designes med fokus på genanvendelige materialer og lavere miljøbelastning.
Bentley Copenhagen, en del af Semler Premium, repræsenterer mærket i Norden og betjener kunder, der søger det ypperste inden for håndværk, teknologi og eksklusiv køreoplevelse.
Med samarbejdet mellem Bentley og Joe & The Juice bliver luksus og kaffe nu forenet – og resultatet er både britisk, dansk og helt unikt.

