Aston Martin-ejer smadrede bil, sagtsøgte værksted – og tabte med et brag!


En diskussion om en værkstedsregning nåede helt ind i en retssal og gav alvorlig bagslag for en kvindelig Aston Martin-ejer.

Nu har ingen af Boosted-redaktionens medlemmer nogensinde smadret en Aston Martin, men vi kan uden problemer forestille os værkstedsregningen.

Lad os sige det kort: den er ikke sjov at æde. Så hvis det er muligt at tørre den af på andre, hvorfor så ikke gøre det?


LÆS OGSÅ: DAMN! Her eksploderer GT-R-dæk med 327 km/t

Nogenlunde sådan må en kvindelig Aston Martin DB9-ejer have tænkt, da hun modtog regningen fra det værksted, der havde ordnet hendes bil. Vel at mærke efter at hun selv havde smadret den. Altså bilen.

Og fordi kvinden, som bor i Canada, kun havde den lovpligtige ansvarsforsikring på bilen, stod hun med hele regningen selv. Det ville hun dog i første omgang ikke finde sig i, skriver blandt andre Motor1.

Var det bevidst snyd?
Så hun valgte at sagsøge værkstedet. Hvorfor så det? Jo, kvinden mente, at værkstedet kunstigt havde gjort regningen meget større, end den egentlig burde være.

Og hvorfor så det? Jo, kvinden – som i øvrigt repræsenterede sig selv i retten, beskyldte værkstedet for at udnytte det, at hun talte ‘dårligt engelsk’ og ‘at bilen fik hende til at se mere velstående ud’.

Det hele gav dog enormt bagslag. For i retten fandt sagens dommer det ikke bevist, at værkstedet havde forsøgt at snyde kvinden.

Hun skal derfor betale sagens omkostninger. Altså foruden for opbevaringen af bilen og regningen til værkstedet. Den løb oprindelig op i 85.000 dollars. En anselig sum. Men det er småpenge sammenlignet med de 328,900 dollars – eller 2,064 millioner kroner – som hun nu skal hoste op med.

 

 



Boosted.dk er Danmarks største site om biler. Vil du i kontakt med os? Skriv til boosted@boosted.dk