– Jeg ved ikke, hvad de er. For jeg er ligeglad. Men alle moderne biler er noget lort, siger den nu tidligere Grand Tour-vรฆrt Jeremy Clarkson.
Det passer formentlig Jeremy Clarkson ganske udmรฆrket, at han ikke lรฆngere skal lave TV-programmer om biler.
For spรธrger man den mangeรฅrige motorjournalist selv, er der ikke den store forskel pรฅ moderne biler. Faktisk lรฆgger Clarkson ikke skjul pรฅ, at han synes, de er noget lort. Alle som รฉn.
Det fik han sagt i forbindelse med en premierevisning af det absolut sidste “The Grand Tour”-afsnit, som han er vรฆrt for.
– De (bilmรฆrkerne, red.) siger alle sammen: Se, vi har fรฅet et nyt hybridsystem. Jeg er rรธvhamrende ligeglad, forklarede Clarkson, der mener, at han ikke kan kende forskel pรฅ 90 procent af nye biler i dag.
Spรธrger man Clarkson, der for alvor slog sit navn fast i bilmiljรธet, da han i 2003 var med til at relancere Top Gear, var biler bl.a. bedre i gamle dage, fordi de ganske enkelt vejede mindre.
LรS OGSร : Nyt tyveri rammer kun elbiler – sรฅdan dรฆkker forsikringen
Og det har han ret i. Den nye BMW M5 er eksempelvis den tungeste af sin slags nogensinde. Bilen har en kรธreklar vรฆgt pรฅ hele 2.510 kilo. Bl.a. fordi den slรฆber rundt pรฅ en 408 kilo tung batteripakke til hybridsystemet.
Faktisk vejer den nye M5 sรฅ meget, at den er tungere end bรฅde en Ford F-150 pickup og SUV’en Chevrolet Tahoe.
Tidligere pรฅ รฅret gik Clarkson, James May og Richard Hammond hver til sit, da de lukkede deres fรฆlles produktionsselskab, som stod for udviklingen af Grand Tour, ned.
Men det er ikke nรธdvendigvis slutningen pรฅ programmet. Tilbage i april kunne Boosted fortรฆlle, at et andet produktionsselskab har fรฅet Amazon Primes tilladelse til at videreudvikle programmet med et nyt hold vรฆrter. รvrige detaljer er det dog smรฅt med.
Lรฆs flere spรฆndende nyheder fra og om bilernes verden lige her!