Fire generationer og 24 år blev det til for Toyota Supra fra 1978 til 2002.
Mk. IV var udstyret med en 2-JZ'er, som fik dødsstødet i 05'. Den savner vi mindst lige så meget.
Det var en sorgens dag for mange, da Mitsubishi i 2015 meddelte, at de med “Lancer Evolution Final Edition” trak stikket til et legendarisk samlebånd. Et bånd, der nåede at rulle sig gennem ti generationer af den populære japaner på 23 år.
Desværre er Lancer Evolution langt fra den eneste bil vis samlebånd, mange vil mene, blev lukket ned i utide. I galleriet herunder har vi udover Mitsubishien samlet otte andre biler, der fortjente og stadig fortjener én efterfølger.
Artiklen fortsætter efter reklameblokken:
Kik dig gennem galleriet ved at trykket på første billede
Ses vi til Auto Show?
Mellem 78′ og 81 blev der bygget 453 af BMW’s indtil videre eneste centermotoriseret gadebil, M1 E26. Det måtte gerne ske igen, og denne gang i et lidt større antal, tak!
Fire generationer og 24 år blev det til for Toyota Supra fra 1978 til 2002.
Mk. IV var udstyret med en 2-JZ’er, som fik dødsstødet i 05′. Den savner vi mindst lige så meget.
Honda S2000 – målt på antal liter var den arrige v-tec-japaner den højst ydende gadebil, da den blev produceret. En produktion, der i øvrigt løb i 10 år fra 99′ til 2009.
Amerikanernes svar på en M og AMG-dræber var Cadillac CTS-V. Det lykkedes ikke rigtig at vippe tyskerne af tronen. Derfor led CTS-V døden i 2015
Citroën Saxo. Produktion indstillet i 2003. Bilen fik faktisk en efterfølger. C2 blev bare aldrig samme succes.
Lotus Omega, Carlton, Opel Lotus Omega, kært barn har mange navne. Blev produceret i sølle to år. Faktisk nåede den almindelige Omega at gennemgå et facelift, før Lotus var klar med sin udgave
Mazda RX7 – produktion indstillet i 2002. Efter 811.000 eksemplarer, 24 år og tre generationer
Mitsubishi Lancer Evolution – produktion indstillet efter 10. generation i 2015
Toyota MR2. Produktion indstillet i 2007 med W30-modellen.