Annonce:

6 vanvittige varebiler – tager flyttelæsset på ingen tid!

Der er noget uendeligt fascinerende over et stort lokum af en bil, der kan flytte sig som en hidsig GTI. Vi har samlet 6 varebiler, du kan fylde med dine møbler og brænde dæk hele vejen til din nye adresse!

Her har vores kolleger på Bil Magasinet samlet seks af de mest vanvittige varevogne, de – og for den sags skyld vi – har kunnet komme i tanke om.

Det er ikke småting der er på listen her. Heller ikke selvom flere af bilerne faktisk ser ret så tilforladelige ud.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:

Artiklen fortsætter her:

Med andre ord: Lad dig ikke nare!

Revo T5 – 220 hk
Hvis du læser med her, så kan du med statsgaranti huske Sabine Schmitz’ omgang på Nürburgring i en Ford Transit Diesel – ellers kan du se den her.

I 2013 besluttede VW-tunerne hos Revo, at de kunne gøre det bedre. De tog en VW Transporter, der havde kørt næsten 130.000 km og gav den alt, hvad de havde liggende på lager. Reglen var bare, at den skulle være lovlig, så de kunne køre den til og fra Nürburgring.

Artiklen fortsætter efter annoncerne:


Artiklen fortsætter her:

Det hele endte med en omgangstid på ni minutter og 57 sekunder, hvorefter T5’eren vendte om og kørte de næsten 1.000 km. hjem.

Dodge Ram SRT10 – 507 hk
At Dodge stopper vilde motorer i ladbiler er ikke noget nyt. I 2004 tog de V10’eren fra Dodge Viper og flyttede den over i deres Ram pickup-truck. Resultatet var Dodge Ram SRT10: 8,3 liter, 507 hk og en topfart på 248 km/t. Og mindre end 4 km på literen…

Læs mere efter annoncerne:

PRØV NU: TJEK DIN BILFORSIKRING!

Indtast din nummerplade og se billige priser på bilforsikringer med det samme!


Læs mere herunder:

Ford Supervan – 650 hk
Igennem årene er det blevet en tradition for Ford at stoppe helt vanvittige motorer i postbilen over dem alle – Ford Transit.

Det startede i 1971, hvor Ford puttede karrossen fra den første generation af Transit på undervognen fra Le Mans-legenden GT40 – inklusiv den 400 hestekræfters V8’er. Ingeniørerne påstod, at den havde en topfart på 240 km/t.

I 1984 gentog Ford succesen med Supervan 2. I stedet for, at karrosseriet kom fra en rigtig 2. generations-Transit, var der her i stedet tale om en glasfiber-skal i 7/10 størrelse. Motor og undervogn blev leveret fra Ford’s C100 racerbil, der donerede 590 hk til Transit’en. Ford beviste, at den kunne nå sin topfart på 280 km/t, på racerbanen Silverstone.

I 1994 kom Supervan 3 (billedet), der skulle promovere det nye facelift af Transit’en. Det gjorde Ford ved at en stoppe en 650 hestekræfters Cosworth-motor i en replika af den nye Transit. Racerkøreren Anthony Reid sagde, at det var det mest vanvittige køretøj, han nogensinde havde kørt.

Annonce:


Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at læse videre.


Annonce:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:
Annonce:

Gratis tjek!

Indtast din nummerplade herunder og se billige bilforsikringer. Det er helt gratis:

Læs også

Husk det nu!

Populære

Skal du med?

Flere populære artikler

Læs også

Altid gratis artikler